Divendres, 29 de Març de 2024

La diputació de Tarragona col·labora amb la de Lleida per desplegar l'administració electrònica en aquesta demarcació

Aquesta sinèrgia facilitarà assessorament jurídic, economicofinancer i tecnològic als secretaris i interventors municipals i comarcals lleidatans

22 de Setembre de 2018, per ACN
  • El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, durant la reunió mantinguda amb representants del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de Lleida, el 21 de setembre del 2018.

    ACN

Les diputacions de Lleida i Tarragona col·laboren estratègicament per al desplegament de l'administració electrònica a les comarques lleidatanes. Aquesta col·laboració permetrà donar suport de primer nivell a tots els secretaris i interventors de tots els pobles així com a als consells comarcals, pel que fa a l'assessorament jurídic, economicofinancer i tecnològic. Amb col·laboració del Servei d'Assistència Municipal (SAM) de Tarragona i el SAM de Lleida, es podran tenir constantment actualitzats tots els continguts legislatius així com els modelatges de procediments administratius amb la garantia i seguretat jurídica que necessiten els  secretaris i interventors, alhora que se'ls podrà oferir un bon servei en l'exercici del control financer als municipis, cosa que estableix la Llei. 

Un altre dels avantatges serà la unificació de criteris i sistemes de treball dels ens locals i consells, segons ha explicat el president de la diputació lleidatana Joan Reñé, després de reunir-se amb el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de Lleida (COSITAL). 

Tot això s'ha aconseguit gràcies al compromís ferm de Reñé en la seva aposta per millorar els serveis que s'ofereixen els municipis i consells comarcals. Aquest compromís comporta l'ampliació del SAM de Lleida. A partir del darrer trimestre d'aquest any, tècnics de la Diputació de Lleida i Tarragona començaran la implantació definitiva de l'administració digital al territori de Lleida.

Aquesta implantació es farà mitjançant la plataforma Actio, desenvolupada per la Diputació de Tarragona, a partir de l'experiència de més de 30 anys donant suport i coneixent perfectament les necessitats reals dels ajuntaments i consells.

Amb aquest sistema "d'automatització de serveis administratius", la Diputació de Lleida pretén afavorir una relació "més còmoda i fluïda" amb els ajuntaments i consells comarcals, al mateix temps que dona compliment a la normativa vigent quant a administració electrònica i també al servei d'assistència en l'exercici del control financer.

Actio és un sistema que permet guanyar en "agilitat, eficàcia i transparència" en les relacions de la ciutadania amb els seus ajuntaments, consells comarcals i altres administracions, segons ha remarcat Reñé, i s'implantarà amb la col·laboració de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC).

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics