Cookie control
Dilluns, 26 d'Agost de 2019

La Diputació defensa que el traçat per millorar la carretera entre Almoster i la Selva és el 'més òptim'

El darrer ple de l'ens supracomarcal va aprovar l'estudi informatiu actualitzat d'aquesta via i el d'impacte ambiental

31 de Juliol de 2018, per Redacció
  • Les conclusions del projecte s'han presentat aquest dimarts

    Cedida

El darrer ple de la Diputació de Tarragona, celebrat el passat 27 de juliol, va aprovar definitivament l'estudi informatiu actualitzat del condicionament de la carretera T-3231, entre Almoster i la Selva del Camp, i el seu estudi d'impacte ambiental. Aquesta aprovació es du a terme un cop resoltes les al·legacions que s'hi van presentar i feta la tramitació ambiental, han detallat fonts de l'ens supracomarcal. El proper pas serà la redacció del projecte constructiu, la licitació i l'inici de les obres d'aquesta carretera, amb una longitud de 3 quilòmetres i una freqüència de pas de 1.590 vehicles al dia. La Diputació gestiona aquesta carretera des de l'any 2007.

Els alcaldes de la Selva del Camp, Jordi Vinyals, i d'Almoster, Àngel Xifré, juntament amb el vicepresident i diputat del servei d'Assistència al Territori de la Diputació de Tarragona, Josep Masdeu, han presentat les conclusions dels estudis aquest dimarts al matí. Tots tres han destacat la importància d'aquesta carretera "per al futur" dels dos municipis.

D'entre les diverses alternatives que es van plantejar a l'inici, i en base als estudis realitzats, s'ha triat "la més òptima des del punt de vista tècnic, econòmic i mediambiental", s'ha exposat. En aquest sentit, s'ha subratllat, "facilita la descongestió del trànsit a la travessera d'Almoster, és la solució més segura per al trànsit de vehicles, bicicletes i vianants". S'ha indicat també que "és l'alternativa amb menys afectació a camins i serveis afectats, i la que té la solució de drenatge més integrada al terreny".

Fonts de la Diputació han assenyalat finalment que "és més econòmica i rendible socioeconòmicament, i menys complexa pel que fa a l'execució". En l'aspecte mediambiental, des de l'ens s'ha destacat que "és la que presenta una menor afectació a la xarxa de drenatge-hidrològica i a la permeabilitat ecològica, i també un menor impacte acústic i d'afectació a camins i serveis".

Aquesta alternativa triada preveu la construcció d'una rotonda al punt quilomètric 1,400 de la carretera TV-7048 a la intersecció del camí de la Creu, a Almoster. Mitjançant un tram de 1.480 metres de longitud en variant per eliminar el trànsit de pas per la travessera d'Almoster. Aquest tram passa pel nord del camí de la Creu i arriba a una rotonda de 40 m de diàmetre exterior, que permetrà l'accés a Almoster per un tram de l'actual traçat de la T-3231, que quedarà com a vial de servei.

El segon tram en variant d'aquesta alternativa, per tal d'evitar el pas per lleres de barrancs de l'actual carretera, acaba en la intersecció amb el camí de la Llebreta i té una longitud de 1.160 m. En aquest tram ens trobem dos encreuaments de barrancs: el de la Conca, al punt quilomètric 1,820 i el torrent d'en Bartra, al punt quilomètric 2,090.

Des del camí de la Llebreta s'inicia un tercer tram de condicionament fins al punt on hi ha la rotonda existent en l'entrada al municipi de la Selva del Camp per la carretera C-14, amb una longitud de 1.060 m.

L'antic traçat de la carretera T-3231 queda com a vial de servei segregat. A banda de mantenir l'accés a les finques, aquest vial de servei permetrà una circulació més segura de ciclistes i vianants per una banda, i dels vehicles per una altra, en reduir els accessos a la carretera. El pressupost base de licitació estimat d'aquestes obres és de 3.605.244,65 euros.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges