Dimarts, 16 d'Abril de 2024

'La dona té la clau del sexe'

El públic femení és exigent i curiós a l'hora de valorar la compra de joguines i articles eròtics, diuen els experts

03 d'Octubre de 2016, per Marc Busquets
  • La llenceria eròtica és un dels reclams del sector

    Marc Busquets

  • Marc Busquets

  • Marc Busquets

  • Marc Busquets

  • La psicòloga Montse Iserte intervé en diversos mitjans catalans

    Cedida

  • L'Òscar Salvat regenta un 'sex shop' a Cambrils

    Marc Busquets

"El sector ha canviat molt, i tant", exposa el propietari d'Electric Dreams Sex Store, l'Òscar Salvat. Ubicada a prop del Parc del Pescador de Cambrils, la botiga ha obert aquest passat juliol i ja s'ha fet un nom. "Tenim clients que vénen dels pobles del voltant, com ara Montbrió o Mont-roig", subratlla satisfet. Amb 18 anys d'experiència al sector, l'empresari ja tenia un parell de locals més a Salou. La seva família, de fet, va obrir el primer 'sex shop' de la demarcació a Reus, dues dècades enrere. "Hem patit la crisi, clar, però la clau ha estat la dona. Ella és la clau i té la clau, en el sexe", afirma sense embuts.

Olis i lubricants, els més venuts

I és que el públic femení és, des del punt de vista de Salvat, el motiu pel qual els 'sex shop' han passat de ser "foscos i sòrdids" a oferir un servei "personalitzat d'assessorament" a les seves clientes. Els homes, pel que sembla, es guien "per impulsos i per instint". "S'enduen una joguina sense gaire miraments", detalla. En canvi, elles volen triar i remenar i preguntar. "I això, que ens encanta, ens ha obligat a millorar contínuament, a innovar i a atendre-les com es mereixen". En uns anys, doncs, s'ha passat d'aquells locals en què hi havia cabines per veure-hi pel·lícules X a "quelcom molt més normal". "El tapersex també hi ha tingut molt a veure", revela.

Salvat també n'organitza, "tant a la botiga com a domicili". I novament les noies manen. "De tapersex només per a homes no recordo haver-ne fet ni un, mentre que per a noies n'he fet una colla", diu. "S'han estancat una mica, potser, però en seguim organitzant i van molt bé per tenir un contacte directe i exclusiu" amb la clientela, ja que així poden detectar-se les seves necessitats. La llenceria eròtica i les joguines sexuals agraden molt i tenen "molt bona sortida", explica, però la línia de productes estrella es la cosmètica. "Venem molts olis de massatge i lubricants", afegeix. "Elles han agafat les regnes del sexe", conclou.

En aquesta mateixa línia, la psicòloga Montse Iserte apunta que "el sexe ha deixat de ser tabú, per a nosaltres". "Abans era l'home qui conduïa les relacions sexuals de parella i el plaer femení no es tenia en compte". Tot això, per sort i per justícia, s'ha acabat. Col·laboradora d'alguns mitjans de comunicació, Iserte lidera un grup de professionals que recorre el país per dur-hi a terme tallers i sessions de tapersex. "Ells de tot en fan befa, mentre que les noies s'ho agafen seriosament perquè volen experimentar i aprendre'n", assegura. El fet de viatjar per feina li ha permès fins i tot establir una mena de distinció d'actituds sexuals en funció de la demarcació on viu el client. "Al Camp de Tarragona ens costa més tancar les vendes que en d'altres zones", comenta amb un somriure. A Girona, en canvi, "tothom es fira".

Un lubricant de crema catalana

No hi ha un perfil tipus de clienta, segons Iserte. "Hi ha gent jove molt interessada en aquestes qüestions, i això és positiu", esmenta. Amb tot, també ha detectat un increment del públic adult, a partir dels 45 anys. "Tenen experiència i saben el que volen", diu. La clau per a l'experta, com el cas de Salvat, és el contacte directe amb la clientela, la discreció i "un tracte professional". "No es tracta només de divertir-se, sinó de resoldre dubtes", matisa. Després de 10 anys de trajectòria, la psicòloga passa per un moment dolç. "La recuperació econòmica hi ha tingut a veure, tot i que una sessió de tapersex no és cara i ningú està obligat a comprar", indica. Hi ha altres raons, però, per explicar l'interès pel sexe. "La gent té ganes de gaudir i de trencar la monotonia, és així de senzill, i el fenomen '50 ombres de Grey' també hi ha fet molt", apunta.

El sector canvia perquè els gustos sexuals també ho fan, motiu pel qual Iserte ha d'estar al dia "de totes les novetats del mercat". "Jo no venc res que no hagi provat abans", apunta. "Als nostres tapersex les boles xineses tenen una gran acceptació perquè poden ser terapèutiques, i les cremes estimulants també agraden molt", segueix. Alguns dels seus productes, a més, són exclusius. "Tinc un lubricant amb gust de crema catalana, amb aquell gust de cremat final tan bo", revela divertida. L'article número u al seu catàleg, amb tot, és una crema estimulant "de fabricació catalana" que defineix "com increïble, ara mateix m'atreveixo a dir que és la millor del món".

La Maria i la Marta són dues joves que han introduït joguines i altres articles a les seves relacions. "Més aviat va ser cosa del meu xicot, d'entrada, però ara a mi també m'agrada fer-ne ús", narra la primera. "Tenim un maletí que conté manilles, un collar i diversos lubricants", descriu. Al seu costat, la Marta escolta la seva amiga i assenteix. Totes dues, a més, usen consoladors d'ús íntim i personal. "Ja no és un tabú que les dones també ens masturbem", assegura la Marta, per a qui "no cal una parella per sentir plaer", rebla. Si n'hem d'aprendre els homes, encara. Que en som, de ximples. I de simples.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

sex shop sexe reusdigital vibradors consoladors
sex shop sexe reusdigital lubricants olis massatge
sex shop sexe reusdigital
Montse Iserte Reus reusdigital
Òscar Salvat Cambrils reusdigital

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics