Dissabte, 20 d'Abril de 2024

La FECASARM alerta que la davallada de turistes perjudica els locals d'oci nocturn

Aquest cap de setmana la patronal del sector fa una campanya de civisme a Salou

21 d'Agost de 2015, per ACN
  • Una de les promotores cíviques de la campanya 'Maximum Fun, Minimum Disturbance!'

     

En general, el sector del turisme ha registrat una davallada important durant el mes de juliol, la qual cosa ha comportat una situació difícil als locals d'oci nocturn. Així ho ha exposat el secretari general de la FECASARM, Joaquim Boadas, que malgrat això ha celebrat que el mes d'agost s'hagi reactivat una mica l'activitat. Sí que ha reconegut, però, que és una "molt mala notícia" que hi hagi empresaris que es plantegin no obrir a l'hivern, ni tan sols els caps de setmana, de manera que els municipis turístics com ara Salou o Platja d'Aro es convertiran, ha manifestat, en "paisatges foscos i tristos".

Boadas ha reclamat més ajuda de les administracions públiques, i ha animat els establiments a realitzar accions de promoció. "A la gent, si li dones un motiu per sortir de casa, ho fa", ha assegurat. "S'ha de reinventar tot una mica", ha insistit, organitzant activitats com ara rutes de tapes o festivals de música que puguin servir de reclam per aconseguir clientela.

'Maximum Fun, Minimum Disturbance!'

La campanya de civisme i conscienciació 'Maximum Fun, Minimum Disturbance!' -Màxima Diversió, Mínima Molèstia! - arriba aquest cap de setmana, per cinquè any consecutiu, a Salou. Entre altres objectius, busca dissuadir el consum d'alcohol a la via pública fora de les zones autoritzades o respectar el descans dels veïns.

És una iniciativa de la FECASARM, l'Associació de Bars, Restaurants i Oci de Salou (ABROS) i el consistori del municipi gràcies a la qual es penjaran uns 200 cartells als accessos dels locals de restauració i oci nocturn i també es repartiran fins a 2.000 polseres amb el lema de la campanya, amb la voluntat d'agrair als usuaris el seu comportament cívic i responsable.

La mateixa campanya ha passat ja per les festes de Gràcia de Barcelona (on se n'ha fet la vuitena edició), per Platja d'Aro o Palamós. Per Boadas, es tracta de "repetir el missatge de forma continuada perquè la gent vegi que el sector de la nit, de l'oci nocturn, aposta per un oci de qualitat".

D'aquesta manera, es vol "donar protagonisme als que es comporten correctament", la gran majoria de les persones, ha celebrat, i reivindicar que no hi ha cabuda per aquells que provoquen actes vandàlics, disturbis o molèsties, que no representen ni el 0,1% dels que surten de nit. El secretari general de la FECASARM també ha demanat més inversió en prevenció de les administracions públiques, ja que "treballar la conscienciació i la pedagogia" evita situacions conflictives.

Aconseguir "compaginar l'activitat lúdica amb el descans dels veïns" és la clau de la campanya per Marc Montagut, regidor de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Salou, que ha volgut deixar clar que es tracta d'una iniciativa que "si la fem és perquè creiem que porta bons resultats". Encara que ja falti poc perquè s'acabi la temporada més turística, el regidor ha remarcat que és una bona època per realitzar la campanya, ja que aquesta és una de les setmanes amb més afluència de persones al municipi.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics