L'Ajuntament de Cambrils recupera l'Oficina del Consumidor

El servei oferirà, a més, un assessorament específic sobre la clàusula del sòl i les despeses hipotecàries

17 de Març de 2017, per Redacció

  • L'OMIC es va suprimir a finals del 2012 i ara l'Ajuntament recupera aquest servei

    Cedida

  • L'OMIC es va suprimir a finals del 2012 i ara l'Ajuntament recupera aquest servei

    Cedida

L'Ajuntament de Cambrils torna a posar en marxa l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i amplia les seves funcions amb la incorporació d'un assessorament específic sobre la clàusula del sòl i despeses hipotecàries. El nou servei oferirà informació, orientació i assessorament, atenció de reclamacions i denúncies, mediació entre les parts i organització de campanyes informatives, de sensibilització i formació a la ciutadania. L'horari de l'oficina, situada a la Torre del Llimó, serà els divendres de 9 del matí a 2 del migdia. 

A més d'això, el primer i tercer divendres de cada mes s'oferirà assessorament a les persones afectades per les clàusules del sòl, de 9 del matí a 1 del migdia, per executar la moció aprovada per unanimitat al Ple del gener. El divendres 24 de març, hi haurà una sessió informativa sobre les clàusules terra a la sala d'actes del Centre Cultural de Cambrils, a càrrec de Raimon Margalef, tècnic jurídic de la Unió de Consumidors de Catalunya. L'oficina compta amb la col·laboració de l'Agència Catalana de Cosnum i el suport jurídic puntual de la Unió de Consumidors. 

L'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha explicat que és un compromís que tenien en el Pla d'Actuació Municipal i s'ha mostrat satisfeta de poder tornar a oferir un servei que es va suprimir a finals del 2012. Mendoza també ha destacat que es tracta d'una prestació per a la defensa dels drets dels consumidors que han estat vulnerats però també d'un servei preventiu i de sensibilització per a un consum responsable. "Com a Ajuntament tenim un paper bàsic en l'atenció als consumidors perquè som l'administració més propera", ha manifestat l'alcaldessa. Mendoza també ha assegurat que "tenim un coneixement real de les problemàtiques i podem ser l'interlocutor més àgil entre consumidors, comerciants i empresaris".

Per la seva banda, la regidora de Participació Ciutadana, Ana López, ha explicat que l'OMIC s'ubica al Llimó perquè la garantia dels drets del consumidor està vinculat també en el foment d'un teixit comercial de qualitat. La regidora també ha donat les gràcies per la disponibilitat i la implicació del personal de l'Ajuntament. Per últim, des de l'Agència Catalana de Consum, el Consell Comarcal i la Unió de Consumidors han destacat la necessitat de posar en marxa aquesta oficina per acostar els serveis als ciutadans.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital

Etiquetes: 

Notícies relacionades: 

Escriviu el vostre comentari

Regles de participació

Aquest servei es planteja com un espai obert en el qual s'expressen lliurement les opinions de les persones que visiten el web, i no s'ha d'utilitzar per fer desmentits, desinformar o atacar a tercers. Si us cal enviar una correcció per a una notícia, podeu utilitzar el formulari per enviar informació d'interès periodístic. A Reus digital entenem que els lectors d'aquest mitjà són persones respectuoses, amb capacitat per comentar sense necessitat de fer crítica destructiva, provocar o atemptar contra l'honor de les persones. En qualsevol cas, si algun comentari es considera fora de lloc, s'esborrarà. Reusdigital.cat no es fa responsable de les opinions dels comentaristes. Que aquest servei de comentaris es mantingui actiu depèn de les persones que l'utilitzen. Reusdigital.cat es reserva el dret d'emprendre accions legals contra les persones que emetin comentaris injuriosos, que ofenguin la imatge i l'honor de les persones o ataquin l'ordenament jurídic.