Dissabte, 20 d'Abril de 2024

L’Oficina Municipal d’Informació al consumidor de Salou atèn 398 consultes durant l'any 2017

Des de l’OMIC s’efectua una mediació entre el consumidor i l’empresa reclamada per acostar posicions i resoldre el conflicte d’una forma satisfactòria per les dues parts

25 de Maig de 2018, per Redacció
  • Oficina municipal d'informació al consumidor de Salou

    Cedida

L’Oficina Municipal d’Informació a Consumidor de Salou (OMIC) ha atès un total de 398 consultes presencials aquest passat 2017, les quals han derivat en la tramitació de 143 expedients de reclamació i s’han realitzat 16 mediacions telefòniques. 

La memòria realitzada per la mateixa OMIC posa de manifest que un alt percentatge de les consultes han derivat en reclamacions, en la resolució de les quals s’han realitzat mediacions amb les empreses per tal d’intentar satisfer les peticions de les persones consumidores. La regidora de Comerç, Mercats i Consum, Martina Fourrier, ha explicat que “des de l’Ajuntament volem seguir apostant per aquest servei gratuït d’informació i orientació al consumidor salouenc, ja que és una eina imprescindible per intervenir en els possibles conflictes que puguin sorgir entre consumidors i empresaris de Salou”.

El sector amb més consultes i reclamacions, com és habitual, ha estat el de les telecomunicacions amb un 35’7% de reclamacions. Els problemes més comuns han estat per l’incompliment de les condicions contractuals per part de les empreses, errades en la facturació, o per les dificultats per donar de baixa els contractes. En les reclamacions, el que es pretén és obtenir la reparació d’un dany, el rescabalament de determinades quantitats, la rescissió d’un contracte o l’anul·lació d’un deute, generalment dels consumidors. Després de telecomunicacions, els sectors més reclamats són del sector turístic i restauració i de subministraments bàsics, sobretot llum, aigua i gas.

En aquest sentit, des de l’OMIC s’efectua la mediació amb l’empresa reclamada i s’intenta acostar posicions per resoldre d’una forma que sigui satisfactòria per les dues parts, però quan no és possible arribar a un acord s’ofereix sotmetre el cas a un arbitratge de consum, i enguany l’OMIC de Salou ha recuperat un total de 10.174,09 euros dels salouencs a través de les seves gestions.

Els salouencs que ho destigin, poden concertar cita prèvia, i ho poden fer a l’oficina virtual de la web de l’Ajuntament de Salou, així com a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics