Divendres, 02 de Juny de 2017

Mares i 'influencers'

Floc Baby, a Reus, celebra una festa amb 'instagramers' que mostren el seu dia a dia amb els fills

24 de Maig de 2017, per Marc Busquets
  • La 'influencer' Elsa Torres recull les seves experiències amb les filles a Instagram

    Cedida

  • L'establiment de Floc Baby a Reus és al raval de Jesús

    Marc Busquets

L'auge de xarxes socials com Pinterest i Instagram ha donat lloc a l'aparició de la figura de l''infuencer' en àmbits com la moda i el món de les 'celebrities', però Internet és una capsa de sorpreses i les mares que comparteixen les seves experiències amb la canalla tenen també una nombrosa i lleial comunitat de seguidors. D'uns anys ençà han proliferat blocs en què, posem per cas, es narra el part amb precisió, s'aporten consells per a les mares primerenques i es debaten altres qüestions quotidianes per a les famílies. Amb més de miler i mig de persones que observen la seva activitat (pocs homes, això sí, tal i com admet), Elsa Torres s'està convertint en un referent 2.0 tot i les dificultats "d'agafar un ordinador després d'anys sense fer-ho", explica.

Instagram, la gran eina

La manca de pràctica, però, no ha impedit que el seu bloc 'Las flores de mi jardín' (en al·lusió a les seves tres filles) s'hagi consolidat a poc a poc. "Però ha estat començar a fer anar Instagram (es fa dir 'Loveteenbaby') i tota la resta ha vingut rodat", subratlla. Per ara no en treu cap rendiment econòmic, de tot plegat, "però espero que de cara al futur sí que aporti ingressos". Les fotografies mostren la seva rutina amb l'Elsa, una adolescent de 13 anys, i la Valeria i l'Antonella (aquesta última, nascuda a finals de l'any passat i l'empenta definitiva per començar el bloc). "M'agrada explicar les meves coses, de manera directa i senzilla, i compartir quina robeta comprem, o si anem d'excursió, o si fem una escapada de diumenge", apunta.

Què explica aquest 'boom' de les 'influencers' mares? "No ho sé, francament, encara ho estic estudiant i analitzant", confessa. "Els blocs agraden perquè es mostra el que fas i com et vesteixes i com vesteixes els nens, i hi ha una audiència interessada", segueix. El curiós del cas, segons Torres, és que "pel que he vist, les blocaires amb menys fills, o que tot just acaben de ser mares, són les més seguides". No hi sap trobar tampoc una raó clara, però creu que és "per la novetat", i perquè a les seves seguidores els agrada veure "tota aquesta il·lusió que transmetem les mares". "No ho comparteixo però ho respecto", diu després sobre les Nomo, les dones que no volen tenir descendència, i que també tenen protagonisme en l'entorn virtual. "Com poden saber que no ho volen, si no hi han passat mai, per això?", es pregunta.

Esdeveniment a Reus

Sigui com sigui, les 'influencers' del sector són una eina de gran valor per a les marques i les empreses que envolten la maternitat. Una fotografia a Instagram d'una mare amb molts seguidors és un gran aparador per als seus productes. En conseqüència, generen tendència, opinió i voluntat de compra. Cada cop són més freqüents, en aquest sentit, les trobades, els 'showroom' i altres esdeveniments que miren de posar en contacte consumidores, expertes i blocaires per compartir coneixements i oportunitats de negoci. L'establiment reusenc de la firma Floc Baby (al número 7-9 del raval de Jesús) ha organitzat, de cara a aquest proper dissabte (a partir de dos quarts de 6 de la tarda), una festa batejada com #FLOCBABYSOCIALMUMS i en què precisament hi prendrà part Elsa Torres.

La trobada, a més, servirà per celebrar el primer aniversari de la botiga a la ciutat i comptarà amb la presència d'una vintena aproximada de mares 'influencers'. Hi haurà un piscolabis, descomptes per qualsevol compra feta i la presentació de les noves tendències de cara a la temporada vinent com a cloenda. Des de la botiga, Rosa Mari Jusmet apunta que, efectivament, "això de les mares 'instagramers' és un fenomen". "Moltes de les nostres clients tenen els seus espais a les xarxes, i ens és una gran eina per difondre la nostra marca", detalla. "El primer any a Reus ens ha anat molt bé. Tenim un producte de qualitat i de proximitat, i les clientes ho valoren", conclou.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

Elsa Torres baby boom Instagram Floc Baby influencer mares nadons Reusdigital
COMENTARIS (2)

Comentaris

marc  29 de Maig de 2017

Exhibicionisme

Ves que d'aqui uns anys a aquesta gent tan "cool" els seus fills no els tirin en cara que els hagin exhibit sense demanar permis...

MDSL  25 de Maig de 2017

MAS PINTAT

Jo voldria recordar aquestes mares que a Reus tenim un espai familiar MAS PINTAR , lloc de trobada de moltes mares, famílies per compartir experiències i aprendre.
Podeu consultar el FACEBOOK o la pàgina weeb.
Gràcies