Dimecres, 23 de Maig de 2018

Millo defensa que l’aposta de Foment per l’Aeroport de Girona no descarta l’estació intermodal a Reus

El delegat argumenta que l’opció gironina pot jugar una 'complementarietat més eficient' en relació amb el Prat

14 de Febrer de 2018, per ACN
  • Primer pla del delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, atenent els mitjans al Moll de Costa de Tarragona

    ACN

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha afirmat aquest dimecres que l’aposta del Ministeri de Foment per convertir l’Aeroport de Girona en la quarta pista del Prat no va “en detriment” de l’Aeroport de Reus. En declaracions des de Tarragona, Millo ha explicat que el projecte de connectar l’aeroport de Vilobí d’Onyar amb el TAV era llargament reivindicat i “ja estava damunt la taula, desenvolupat i estudiat”. Tècnicament, ha afegit, s’ha considerat que l’opció gironina “pot jugar una complementarietat més eficient” en relació amb el Prat. El delegat ha insistit que això no descarta que es puguin estudiar altres possibilitats en el futur, com és el cas de l’estació intermodal al sud de l'Aeroport de Reus, però ha emmarcat la decisió en una qüestió de prioritats i de disponibilitat. La manca de concreció sobre la intermodal, que va ser adjudicada el 2009, però es manté aturada des d’aleshores, ha causat malestar al territori.

Enric Millo ha garantit que l’Aeroport de Reus també compta en els plans de desenvolupament del Ministeri de Foment i ha negat que l’aposta per l’Aeroport de Girona vagi en detriment del Camp de Tarragona. El delegat ha expressat que el baixador del TAV a Vilobí d’Onyar anunciat pel ministre de la Serna respon a “una necessària connectivitat” de l’Aeroport de Girona per complementar el Prat, “davant la impossibilitat que té de seguir creixent en nombre de pistes”.

Millo ha defensat que, en el cas de les comarques gironines, el projecte era reivindicat “de fa molt de temps”, i ja estava estudiat i projectat. Preguntat pel fet que la intermodal de Reus va ser adjudicada el 2009 i a dia d’avui encara es manté aturada, el delegat ha dit que “les coses s’han de fer a mesura que les disponibilitats ho permeten i que les prioritats de gestió de tràfic aeri i de l’arribada de turistes així ho recomanin”. “No hi ha cap decisió de descartar res, sinó fer un desenvolupament en base a les prioritats de les diferents infraestructures”, ha reconegut

La via del tren entre Salou i Vandellòs es desmantellarà

Aquest dimecres al matí, Millo també s’ha reunit amb els alcaldes de Salou, Cambrils, Vinyols i els Arcs, Mont-roig del Camp i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, a qui ha confirmat el desmantellament de l’actual via del ferrocarril -entre Salou/PortAventura i Vandellòs-. El delegat ha valorat positivament el “consens” existent entre els alcaldes, que reclamen la retirada de les instal·lacions ferroviàries un cop entri en servei el Corredor Mediterrani.

Millo ha remarcat que el desmantellament de la via “es farà segur perquè així ho diu l’informe d’impacte ambiental”. Sobre les condicions i els calendaris, ha explicat que juntament amb els alcaldes disposaran d’un mecanisme permanent de seguiment de les actuacions. “El nostre compromís és acompanyar-los en la defensa dels interessos del territori i fer-ho compatible amb els projectes del ministeri”, ha afirmat.

Sobre la petició de la Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i l'associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) de mantenir les vies per al pas de trens-tramvia, Millo ha afirmat que aquest és un projecte independent que, en tot cas, els ajuntaments haurien d’acordar-ho amb la Generalitat. El delegat ha insistit que la retirada de la via “no té res a veure” amb la voluntat que en el futur s’aposti per implementar un tramvia de tipus urbà, però ha opinat que ara la prioritat és la finalització del Corredor i després el desmantellament. 

Millo nega que hi hagués un acord signat per desviar els camions de l’N-340 a partir de l’1 de gener

En un altre ordre de coses, el delegat del govern espanyol a Catalunya ha respost al diputat del PDeCAT al Congrés per Tarragona, Ferran Bel, que no ha existit mai cap acord signat per desviar els camions de l’N-340 a cap a l’AP-7 a partir de l’1 de gener. “Un acord signat no hi és i, si el té, que el tregui”, ha etzibat. Segons Millo, l’anunci d’aquesta data per part de la Generalitat respon a “l’expressió d’una voluntat” del Govern i no a un termini fixat pel ministeri. 

Enric Millo ha rebutjat que aquesta qüestió es plantegi “en termes de discussió” i ha apel·lat a l’acord i a l’entesa existent per millorar la seguretat en els trams ebrencs i penedesencs de la via. En paral·lel, el delegat ha avançat que, segons converses recents amb la Generalitat, aquesta estaria predisposada a fer una aportació addicional de recursos econòmics per incrementar la taxa de bonificació als vehicles pesants -que es preveu que sigui de fins al 50%-. 

Sobre el desviament definitiu dels camions, Millo ha admès que no hi ha cap data prevista per “la complexitat de les actuacions”. A banda dels estudis i acords pendents, el delegat ha assenyalat que els 100 MEUR que costarà desviar els camions s’hauran d’incloure al pressupost d’aquest any 2018. Al seu torn, el conveni amb la concessionària Abertis “ja està tancat i no és problema”, ha assegurat. 

El delegat del govern espanyol a Catalunya ha visitat aquest dimecres la ciutat de Tarragona, on ha mantingut diverses reunions de treball. Al matí s’ha reunit amb els alcaldes afectats pel desmantellament de la via del tren entre Salou i Vandellòs, i ha visitat la comandància de la Guàrdia Civil. Finalment, al migdia ha visitat una nova embarcació d’intervenció ràpida de Salvament Marítim establerta a Tarragona, així com el remolcador Punta Mayor al Moll de Costa.

COMENTARIS (0)

Reportatges