Cookie control
Dissabte, 11 de Juliol de 2020

La URV lidera un projecte d'aprenentatge de les ciències en centres d'infants i adolescents tutelats

27 de Gener de 2020, per Redacció
  • Una imatge dels tallers

    Cedida

Investigadors de la Universitat Rovira i Virgili (URV), de l'IPHES i de l'ICIQ, fan tallers científics a infants i adolescents que viuen en Centres residencials d'acció educativa (CRAE) de Tarragona i Reus. El grup Metodologia de la recerca educativa amb impacte social (MEDIS) de la URV lidera el projecte 'Extended learning time III: Contribuyendo a generar vocaciones científicas en centros tutelados'. Aquest pretén ampliar els espais d'aprenentatge de les ciències i fomentar la promoció de les vocacions científiques dels infants i adolescents més vulnerables de la societat, infants i adolescents que estan sota tutela i que resideixen en un CRAE.

En aquesta tercera edició han participat en el projecte quatre CRAE de Tarragona i de Reus, i un total de 32 infants i adolescents, la xifra més elevada de totes les edicions. Han augmentat també el nombre de sessions i el nombre de ponents. En total es fan 11 sessions en cada centre que van començar el mes de novembre i acabaran aquest febrer, que tracten de temes relacionats amb la tasca professional de l'investigador o investigadora que fa els tallers. Els professionals vinculats en aquesta edició són, per part de la URV, Laureano Jiménez, catedràtic i investigador en el departament d'Enginyeria química; Núria Ruiz, investigadora en el departament de Química física i inorgànica; Maite Novo i Zoel Salvadó, investigadors en didàctica de les Ciències experimentals.

També hi prenen part Miquel Guardiola de Institut català de Paleoecologia humana i evolució social; Manuel García, doctor en Nanociència, materials i enginyeria química i actualment investiga nous dispositius mèdics per una detecció precoç de malalties en el sector privat; i Laia Pellejà, investigadora de l'Institut català d'investigació química.

Per aquesta tercera edició, a banda de l'avaluació de l'impacte del projecte en els diferents infants i adolescents participants, es desenvolupa un nou estudi centrat en l'avaluació del seu capital científic. El capital científic és un "nou concepte" en l'àmbit de l'educació STEM que es refereix a totes les habilitats, coneixements, experiències i actituds que cada individu va acumulant al llarg de la seva vida en referència a la ciència.

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics