Dimecres, 24 d'Abril de 2024

Mont-roig obre a la ciutadania la seu electrònica per fer tràmits

Es faran diverses sessions formatives per tal d'ensenyar el funcionament del nou sistema

10 d'Abril de 2017, per Redacció
  • Cartell de la seu electrònica de Mont-roig del Camp

    ACN

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha posat en funcionament la seu electrònica, aquest dilluns, 10 d’abril, després d’haver passat un període de prove. La ciutadania ja pot operar de forma telemàtica amb el consistori mont-rogenc, a través d’una eina que permetrà agilitzar la relació amb l’administració, gràcies a la qual no serà necessari el desplaçament a les oficines municipals. Amb un simple clic, mitjançant l’ordinador, telèfon o tauleta i durant les 24 hores del dia, el ciutadà podrà accedir a més de 50 tràmits.

A través d’aquest servei, la relació entre els ciutadans, empreses i entitats amb l’Ajuntament "és més dinàmica i eficient", segons el govern municipal. En cas que a casa no es disposi dels instruments necessaris per operar amb la seu electrònica, el consistori facilitarà un ordinador per connectar-se, que estarà ubicat a les OMAC. Si sorgeixen dubtes o dificultats per fer els tràmits, el personal de l’Ajuntament assistirà els usuaris durant la tramitació.

Xerrades informatives

Per tal de donar a conèixer el funcionament de la seu electrònica, l’Ajuntament desenvoluparà un conjunt d’accions formatives que aniran dirigides a la ciutadania interessada. Aquest programa comptarà amb dues xerrades informatives on s’explicaran els passos per operar amb la seu electrònica i també s’aprofitarà per resoldre dubtes. 

La primera sessió tindrà lloc el dimecres 19 d’abril, a dos quarts de 8 del vespre, a la Casa de Cultura de Mont-roig. La segona, es farà l’endemà, dijous 20 d’abril, a les 8 del vespre, a la Sala TIC del Centre Polivalent de Miami Platja.

D’altra banda, també hi haurà a disposició dels usuaris uns vídeos tutorials en els quals s’explicarà i es mostrarà el funcionament d’aquest servei. Aquests vídeos es podran visualitzar al web municipal i a les xarxes socials de l’Ajuntament.

Operar a través del certificat digital

Per poder operar de forma electrònica es precisa disposar d’un certificat digital, com el DNI o l’idCAT, que permetrà als ciutadans signar documents, omplir formularis web i identificar-se. Aquests certificats es poden obtenir mitjançant diverses institucions i organismes.

D’una banda, el DNI Electrònic es pot adquirir a les comissaries de Policia de Reus i Tarragona o bé, a les sessions d’expedició i renovació del carnet d’identitat a Mont-roig i a Miami Platja. Un cop es disposi d’aquest certificat, és necessari que l’usuari l’activi per aconseguir un pin personal que li permeti operar de forma electrònica.

Pel que fa a l’idCAT Certificat permet fer tràmits amb les administracions públiques i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que l’usuari enviï per Internet. També hi ha altres certificats compatibles amb la seu electrònica com els que atorguen la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o l’Agència Tributària

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics