Dilluns, 24 de Setembre de 2018

Montblanc es planteja accions a l'estiu per forçar el calendari de l'A-27

L'Ajuntament dóna el seu vistiplau al projecte modificat de construcció del túnel del Coll de Lilla, que s'enfila fins als 115 milions

13 d'Abril de 2018, per Redacció
  • Una imatge de l'A-27

    Cedida

L'Ajuntament de Montblanc es planteja dur a terme alguna acció de protesta a l'estiu per forçar l'execució de les obres del quart i darrer tram de l'autovia A-27, en el seu punt més complex i costós en què un túnel de no més de dos quilòmetres haurà de travessar el Coll de Lilla. L'alcalde, Josep Andreu, no descarta convocar accions "puntuals", aprofitant els mesos de més trànsit a les carreteres. Montblanc veu amb bons ulls el projecte modificat de construcció del túnel, que incorpora millores tècniques respecte a l'anterior. Resoldre la problemàtica de les argiles expansives pròpies del terreny ha suposat un sobrecost de 31 milions d'euros (el projecte s'eleva als 115 milions).

Andreu ha avançat a l'ACN que el consistori ha respost favorablement al Ministeri de Foment en el període d'al·legacions i que no vulgui responsabilitzar els municipis d'interposar-s'hi, com a excusa per retardar l'obra. Andreu confia que no sorgeixin més entrebancs i que s'executi definitivament aquest tram encallat des del 2010. "Ja hem respost a Foment que veiem el projecte extraordinari, que hi estem absolutament conformes i no tocarem res perquè volem que tiri endavant d'una vegada; de fet, en les al·legacions només vam afegir que, si hi ha cap retard, que no tornin a carregar els neulers als Ajuntaments, sinó que serà per la negligència i la falta de voluntat política del ministeri", ha etzibat Andreu, referint-se a la indeterminació que va tenir el municipi de Valls, sobre si el traçat al seu pas pel terme, havia de discórrer per l'oest (la proposta de Foment, que finalment es va executar) o l'est una proposta alternativa, que no va prosperar.

Valls i Montblanc s'han conjurat en nombroses ocasions per reivindicar una major celeritat en les obres de l'A-27, ara mateix avançant als peus del Coll de Lilla a un ritme que no acaben de satisfer. A més, els Pressupostos Generals de l'Estat, recentment presentats, tampoc hi acompanyen. La consignació d'enguany per aquest tram de 7,3 quilòmetre és de 6,47 milions d'euros, i la connexió de l'A-27 amb l'AP-7, de 500.000 euros. Per tot plegat, l'alcalde no descarta dur a terme alguna acció de protesta. De fet, el juliol passat ja es va convocar un tall a l'N-240 per reclamar la represa de les obres. "El tram es va adjudicar el 2006, es va començar el 2007, i es va parar al 2010, i estem al 2018", retreu l'alcalde de Montblanc.

COMENTARIS (0)