Dijous, 28 de Març de 2024

Nanosensors de Tarragona als cinc continents

L'empresa derivada de la Universitat Rovira i Virgili, NT Sensors, compleix deu anys comercialitzant nanosensors arreu del món

10 de Desembre de 2018, per Redacció
  • Imatge dels integrants de l'empresa.

    Cedida

Una patent del 2008 va ser el fruit del que ara és una empresa que comercialitza arreu del món i que es troba en plena extensió. NT Sensors va néixer d’una idea a sorgida de la recerca del grup de recerca en Quimiometria Qualimetria i Nanosensors de la URV, que partia del desenvolupament de nanomateriales –nanotubs de carboni- per transformar senyals iòniques en senyals elèctriques. Avui en dia aquella patent es comercialitza a través d’equips que pot utilitzar qualsevol client que necessiti informació química d’una mostra líquida. Ofereixen solucions d’alta qualitat per a l’anàlisi de mostres aquoses gràcies al desenvolupament d’aquesta tecnologia inicial que els permet obtenir ara sensors robustos, ràpids i precisos, assequibles i que no requereixen manteniment.

El que comercialitzen, a banda dels sensors, són equips complets que ofereixen solucions per al mercat agrícola, mediambiental o de recerca, per exemple. Uns equips que funcionen de manera autònoma -sota la marca Imacimus- que es poden fer servir per conèixer els nutrients i macronutrients de l’aigua per l’agricultura -sense necessitar que les persones que l’utilitzin tinguin coneixements de química-, per al control d’aigües residuals, de les aigües en la vinya i un llarg etcètera, que es va ampliant depenent de les necessitats del mercat ja que fan productes a mida depenent dels components que es vulguin analitzar. Una persona que treballi en tractaments d’aigües pot obtenir, en un minut, els resultats de l’anàlisi de deu paràmetres que li hi interessin. I això no és gens habitual: “Quan els clients ho proven i veuen que funciona se’n fan creus, perquè a vegades venen recomanats per companyies americanes, holandeses i d’arreu” , explica Cristina Cid, que és la directora general de l’empresa i una de les cofundadores.

“Al mercat no hi ha cap producte que analitzi tants paràmetres a la vegada amb tan poc temps, de manera fiable i amb un preu assequible”, explica Cid. La tecnologia “és molt bona i puntera” assegura”. Fins i tot els seus sensors han pujat a l’espai més d’una vegada ja que la NASA o Friedric-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg els en compra per les seves missions gràcies a la dimensió reduïda i la capacitat d’analitzar volums mínims de mostra.

Ara els falta fer conèixer el seu producte a l’entorn més immediat que ja comercialitzen als cinc continents. “Europa és més reticent a aquestes necessitats perquè hi ha més laboratoris i són més ràpids en la resposta”, explica la directora general de l’empresa, que considera que, tot i així, quan es coneguin les capacitats dels productes augmentaran les vendes a nivell europeu. El seu objectiu és expandir-se encara més i respondre a les necessitats a partir de l’adaptació d’aquest sensor i enfocats a nous nínxols de mercat.

Deu anys d’aprenentatge

Després de deu anys de trajectòria en el mercat electroquímic, en els quals la companyia ha aconseguit establir un creixement estable en la seva facturació, actualment és present als cinc continents. La companyia no para de créixer i aspira a liderar el mercat dels sensors electroquímics.

Va ser fundada l’any 2008 i durant la seva creació, l’empresa va rebre l’assessorament de la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV, que compta amb el suport d’ACCIÓ, i la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses de la Universitat. Va néixer just a l’inici de la crisi econòmica en el qual moltes companyies es van veure obligades a suspendre la seva activitat. L’empresa té una facturació considerable que fa augurar bones perspectives de futur. El projecte va arrencar amb tan sol tres persones en plantilla i va fer una clara aposta per la investigació i el desenvolupament. A dia d’avui, després de deu anys d’activitat, la companyia ha passat per diferents etapes i la seva quota de mercat supera els 200.000 euros en vendes, amb sis treballadors en plantilla i d’altres d’externs. L’empresa ha registrat un augment del volum de negoci del 40% en comparació de 2015.

Amb una cartera de més de 80 clients entre els quals hi destaquen universitats com la d’Almeria, Harvard i col·laboracions amb organismes i empreses destacades com la NASA, ara volen internacionalitzar encara més la seva marca i dur-la a tots els racons del món en els propers anys, fet que els permetrà augmentar exponencialment les vendes.

El passat divendres 30 de novembre l’empresa va celebrar l’acte commemoratiu del seu 10è aniversari amb socis i col·laboradors que es va fer a les instal·lacions de la companyia situades al Catllar. Amb motiu del seu 10è aniversari, han canviat la seva imatge corporativa per reflectir l’inici d’una nova etapa i han activat una nova web. Segons la directora general de l’empresa, després del creixement que han experimentat en aquests darrers anys, “la nostra marca havia de renovar-se per ajudar-nos a transmetre els valors de NT Sensors com companyia innovadora, confiable i jove” que ofereix solucions a mida per adequar-se a tot tipus de clients “que confien en nosaltres i que ens han ajudat a créixer”.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics