Divendres, 19 d'Abril de 2024

Prop de 3.000 estudiants tarragonins prenen part en un concurs d'ONCE per a la inclusió social de persones amb discapacitat

Han dissenyat banderes i himnes de cara a una assemblea que es durà a terme a Madrid

02 de Març de 2020, per Redacció
  • Els joves han fet banderes i himnes per la inclusió social

    Cedida

Un total de 2.960 estudiants i 49 docents de 37 centres educatius de Tarragona han participat en el 36è concurs escolar del Grup social ONCE, dissenyant banderes i himnes per la inclusió de les persones amb discapacitat. Sota el lema 'ONCE upon a time. La mirada de tod@s', aquest programa de sensibilització educativa ha propiciat treballar a l'aula de manera activa el canvi d'actituds, la convivència respectuosa i reflexionar sobre qüestions que tenen a veure amb el seu entorn social més proper.

En aquesta edició, el concurs ha proposat dissenyar una bandera i un himne per la inclusió i la transformació social, elements que seran clau en el mes de juny coincidint amb el World blindness summit Madrid 2020. Una assemblea a la qual assistiran més de 1.500 persones cegues de tot el món que convertiran a Madrid en la capital mundial de la ceguesa, i en la qual els escolars i docents guanyadors tindran un paper molt rellevant amb els seus treballs, portant la #inclusionXbandera.

Al 36è concurs escolar del Grup Social ONCE, en el qual han participat 157.451 escolars i 2.163 docents de 1.717 centres educatius de tot  l'estat, hi han treballat estudiants dels centres educatius públics, concertats i privats, des de Primària fins a Batxillerat, a més d'Educació Especial i Formació Professional. A Catalunya, han participat un total de 12.247 alumnes (6.839 de Barcelona; 2.960 de Tarragona; 1.318 de Girona i 1.130 de Lleida).

Els estudiants de Primària, Secundària i Educació Especial han dissenyat una bandera que simbolitzi el moviment per la inclusió. La bandera ha estat titulada i per facilitar l'accessibilitat a la feina incorpora una audiodescripció amb una durada màxima d'1 minut. Per a la seva elaboració els participants han pogut seleccionar retalls de revistes i diaris, utilitzar imatges d'Internet, fer fotos ells mateixos o realitzar una barreja de les opcions anteriors. Per la seva banda, els estudiants de FP i Batxillerat han presentat un himne que, per a ells, representa el moviment social per la inclusió i amb una durada màxima de 2 minuts i mig. Des de la web del concurs s'ha posat a disposició dels participants diverses bases musicals per triar una o fusionar diverses i posar-hi lletra. L'himne s'ha acompanyat d'un títol, que no superarà els 140 caràcters, i un text amb la lletra perquè sigui més accessible.

El jurat valorarà de manera especial la creativitat, la qualitat, el missatge i l'accessibilitat dels treballs presentats que concursaran a nivell de demarcació (la decisió es coneixerà al mes de març), autonòmic (primers d'abril) i estatal (finals d'abril). 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics