Divendres, 29 de Març de 2024

Retiren una pancarta contrària al desdoblament de la carretera entre la Selva del Camp i Almoster

Entitats com Unió de Pagesos, la Plataforma del Camp en Defensa del Territori o la CUP reclamen que es millori la via actual en lloc de duplicar-la

29 d'Agost de 2019, per Infocamp.cat
  • La pancarta amb el lema 'No trinxareu el nostre territori' ha estat retirada

    Cedida

Les entitats contràries al desdoblament de la carretera que unirà la Selva del Camp amb Almoster han denunciat aquest passat dimecres al matí la retirada d'una pancarta que amb el lema 'No trinxareu el nostre territori' havien col·locat a la rotonda on comença la carretera de La Selva i Almoster. Tot i la retirada de la pancarta, les entitats que s'agrupen sota la campanya 'Sí a la millora, no a la duplicació' han anunciat que "seguirem denunciant que ens volen trinxar el territori".

Cal recordar que entitats com Unió de Pagesos, la Plataforma del Camp en Defensa del Territori i la CUP ja van denunciar l'estiu passat "l'opacitat" del traçat de la nova carretera que unirà la Selva del Camp amb Almoster i van reclamar que en lloc de duplicar-la es millori el seu estat. Des d’Unió de Pagesos i de la Plataforma del Camp s’ha posat èmfasi en l’impacte mediambiental. D'altra banda, la Borsa de Terres de la Selva del Camp també s'ha mostrat contrària al desdoblament perquè, segons el col·lectiu, aquest desdoblament "repercutirà negativament" en els objectius del seu projecte: Recuperar terres abandonades i facilitar la incorporació de joves pagesos; recuperar el bé col·lectiu per protegir aquest bé natural, mediambiental, paisatgístic i patrimonial; minimitzar danys per la fauna (conills, cabirols,...); minimitzar els danys per les plagues de mosca de l'oliva o minimitzar el risc d'incendis.

La Diputació i els ajuntaments defensen el desdoblament

El ple de la Diputació de Tarragona del juliol del 2018 va aprovar l’estudi informatiu actualitzat del condicionament de la carretera T-3231, entre Almoster i la Selva del Camp, i el seu estudi d’impacte ambiental. Aquesta aprovació es va dur a terme un cop resoltes les al·legacions que s’hi van presentar i feta la tramitació ambiental. D’entre les diverses alternatives plantejades a l’inici, es va triar l’alternativa número dos "perquè és la més òptima des del punt de vista tècnic, econòmic i mediambiental", segons va expressar en el seu dia la institució provincial, que també argumentava que "amb ella es prioritza la seguretat de les persones, un impacte mediambiental el més suau possible i una bona gestió econòmica".

Les institucions promotores defensen que el nou traçat facilitarà la descongestió del trànsit a la travessera d’Almoster convertint aquest tram en una opció més segura per al trànsit de vehicles, bicicletes i vianants. L’alcalde d’Almoster, Àngel Xifré, va recordar que "actualment, la carretera passa pel nucli urbà del poble i el canvi a la nova carretera que passarà per fora del centre, permetrà fer una actuació urbanística important". D’altra banda, també consideren que l’alternativa triada "és la que té menys afectació a camins i serveis afectats i amb una solució de drenatge més integrada al terreny.

Així mateix, és més econòmica, rendible socioeconòmicament i menys complexa pel que fa a l’execució". En relació amb l’aspecte mediambiental, diuen, "és la que presenta una menor afectació a la xarxa de drenatge hidrològica i a la permeabilitat ecològica". Finalment, tant la Diputació com els ajuntaments van aclarir que no hi haurà dues carreteres, sinó que només n’hi haurà una, la carretera T-3231, i que l’actual traçat quedarà com a via alternativa, on es mantindrà l’accés a les finques, i com a possible via ciclista.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics