Cookie control
Dilluns, 18 de Novembre de 2019

Tarragona i Reus posen en marxa un servei d'assessorament energètic

Amb cita prèvia, els particulars reusencs poden consultar amb la seva factura si poden reduir la despesa acollint-se a algun tipus de bonificació

08 de Maig de 2017, per Redacció
  • Les línies d'acció conjuntes entre ambdues ciutats s'han presentat aquest dilluns

    Cedida

La taula de la pobresa energètica de Tarragona i Reus posa en marxa a les dues ciutats un servei d’assessorament energètic, que compta amb el suport d’un professional proposat pel Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de la demarcació. L’objectiu d’aquest nou servei, segons s'ha apuntat aquest dilluns, "és donar resposta a les necessitats de la ciutadania en aquest àmbit".

A Tarragona, 39 persones ateses

Es tracta d’un servei específic, que consisteix en la implantació progressiva d’un assessorament integral als usuaris que es troben en situació de pobresa energètica. Aquests són derivats des de serveis socials i de les entitats del tercer sector, per executar millores en els seus subministraments (aigua, gas natural i electricitat) mitjançant la col·laboració de la Fundació Smart i del CETIT. La iniciativa també compta amb el suport de les comercialitzadores que han posat al servei de l’Ajuntament de Tarragona una atenció específica "per al bon desenvolupament del projecte".

Les actuacions de millora, tal i com s'ha detallat, passen per un canvi de comercialitzadora, per la modificació de potència contractada, la tramitació del bo social d’electricitat i la implementació o modificació de la discriminació horària. D'aquesta manera, s'ha afegit, es posa a la disposició de les persones vulnerables, "l’execució de les millores que els ajudaran a millorar la situació de vulnerabilitat en què es troben". Aquest projecte també va lligat, quan es consideri adient, a una visita per tal de fer una auditoria energètica al domicili per valorar si es poden fer petites intervencions dirigides a pal·liar les ineficiències energètiques de la llar.

Des del 20 d’abril fins ara, segons s'ha revelat, a la capital de la demarcació s’ha realitzat la primera atenció a 39 persones als centres cívics de Sant Salvador i de Sant Pere i Sant Pau. El servei funciona de les 9 del matí a les 2 del migdia, un dia a la setmana a cadascun dels centres.

A Reus, punt d'assessorament energètic amb cita prèvia

A la capital del Baix Camp, i amb l’objectiu de "fomentar el consum responsable de l’aigua i l’energia domèstica i de disminuir les despeses produïdes en aquest àmbit", s’ha impulsat la creació d’un punt d’assessorament energètic obert a tothom. Qui vulgui pot demanar-hi cita prèvia i consultar amb la seva factura si té possibilitats de reduir la despesa acollint-se a algun tipus de bonificació, de millora en l’ús dels subministraments o de reducció de potència.

Durant la visita, el professional del col·legi d’enginyers, una vegada estudiada la situació dels subministraments de la persona que fa la consulta, i en funció de la situació, facilitarà les recomanacions que consideri adients per la millora de l’eficiència energètica i la disminució de la despesa. Es tracta, s'ha insistit, d’un servei obert a tota la ciutadania. És convenient, s'ha afegit, portar còpia del rebut o de la factura del subministrament sobre el qual es vulgui fer la consulta. L’accés a aquest servei pot ser per per pròpia iniciativa, derivat pels professionals, derivat per ser beneficiari d’ajuts de Serveis Socials per tema de subministraments, o derivat per altres entitats socials (Càritas, Creu Roja, Sant Vicents de Paul).

En qualsevol cas, cal demanar hora mitjançant cita prèvia a través del telèfon 977 010 010 o del Web de l’Ajuntament. El punt d’assessorament energètic funciona des del passat 2 de maig i està previst que duri fins al 22 de desembre, exceptuant el mes d’agost, quan els centres cívics estan tancats. Està previst que la durada de cada consulta sigui aproximadament de 15 minuts i que cada dia d’atenció s’atenguin sis visites en dues hores d’atenció individual.

Els horaris i els llocs d’atenció són els següents: Al Centre cívic Migjorn, dilluns de 9  a 11 del matí. Al Centre Cívic Ponent, dijous de 5 a 7 de la tarda. I, finalment, al Centre cívic Llevant, divendres d’11 del matí a 1 del migdia.

La Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus

La Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus és un espai de planificació, coordinació, intervencions, anàlisi, debat, recerca d’alternatives i propostes de solucions que garanteixin l’accés al consum energètic de les famílies amb vulnerabilitat.

Des d’aquest ens, els ajuntaments de Tarragona i Reus treballen de manera conjunta el tema de la pobresa energètica "i tenen connexió estreta amb la Taula del Govern de la Generalitat". El darrer Plenari d’aquesta Taula, reunit el passat 4 de juliol, va acordar, entre d'altres mesures, incrementar l’assessorament i la informació de la ciutadania. proposar una moció per tal que el bo social s’ajusti més "a la realitat actual de moltes famílies" i coordinar els dos ajuntaments amb les entitats coneixedores d’aquesta problemàtica "per tal de poder trobar solucions de manera conjunta que beneficien més la ciutadania".

Per a més informació, es pot consultar aquest enllaç.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics