Dijous, 28 de Març de 2024

Tarragona limitarà la velocitat dels vehicles a 30 km/h i alliberarà voreres per als vianants

El consistori promourà l'ús de bicicletes i patins, que hauran d'anar per la calçada o carrils bici

14 de Maig de 2020, per ACN
  • Una imatge de la Rambla Nova

    ACN

L'Ajuntament de Tarragona limitarà de forma genèrica la velocitat màxima de circulació de vehicles a 30 quilòmetres per hora (km/h) per hora a les vies urbanes de la ciutat, segons ha acordat aquest dijous la comissió informativa de Territori. La qüestió es portarà a aprovació en el ple de divendres de la setmana que ve. A més, el consistori està decidit a "alliberar" voreres davant la covid-19 i a promoure l'ús de bicicletes i patins, que hauran d'anar per la calçada o els carrils bici, i que finalment quedaran regulats. D'altra banda, el regidor Xavi Puig ha anunciat que proposaran suspendre durant un any la tramitació dels plans urbanístics i l'atorgament de llicències al pla Mas d'en Sorder, on s'hi projecten 222 habitatges i un hotel.

Puig ha explicat que convertir Tarragona en una 'ciutat 30' persegueix "reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, minimitzar la gravetat dels accidents i prioritzar la seguretat dels vianants, les bicicletes i els patinets elèctrics". En un moment marcat per la lluita contra la pandèmia, el conseller republicà ha remarcat que "és moment d'alliberar voreres, perquè els vianants les necessiten més que mai, i és moment de promoure les bicicletes i els patins, perquè són els mitjans de transport més nets i segurs davant la covid-19".

Regulació de la circulació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal

La comissió informativa també ha tractat altres modificacions de l'ordenança de Convivència relatives a la circulació de bicicletes i la regulació dels vehicles de mobilitat personal (MVP). Puig ha remarcat que el fet que no existís aquesta regulació "generava una immensa inseguretat en els veïns de la ciutat". Amb aquesta aprovació, es definiran qüestions com l'edat de circulació, l'ús de les diverses vies, les normes de circulació, els límits de velocitat i els elements de visibilització i seguretat de bicis i patins.

L'ordenança estableix que, per regla general, les voreres són pels vianants, i per tant queden alliberades de bicicletes i patins elèctrics conduïts per persones de 16 anys en amunt. Aquests hauran de conduir per carril bici, calçada en carrers de 30 km/h, àrees de prioritat invertida i àrees de vianants. En aquest darrer cas no poden superar els 6 km/h ni poden aproximar-se a un metre i mig d'altres vianants ni de la façana. Al carril bici i a la calçada s'estableix per aquests vehicles una velocitat màxima de 25 km/h. "Atès que per oferir una xarxa de carrils bici necessitem un temps, amb aquesta ordenança convertim la majoria de carrers de Tarragona en carrers on les bicicletes i patins són vehicles preferents", ha afegit Puig.

Pel que fa als aparcaments, el conseller ha subratllat que "el compromís és fer moltes places d'aparcament per tal que l'estacionament d'aquests vehicles sigui el més ordenat possible". Tot i això, provisionalment es permet aparcar fora d'aquests espais sempre i quan no s'impedeixi el pas de ningú, no s'inutilitzi el mobiliari urbà, no s'impedeixi l'accessibilitat ni tampoc en els arbres ni els semàfors.

El govern espera tenir la nova ordenança en vigor al juliol

Aquest conjunt de modificacions en l'àmbit del trànsit s'inclouran en l'Ordenança de Convivència i Ús dels Espais Públics, que es portarà al proper consell plenari per a la seva aprovació. Si tira endavant, s'exposarà al públic per si hi ha al·legacions i una vegada resoltes, s'aplicarà. Es preveu que sigui efectiva el proper mes de juliol. Suspensió durant un any del pla urbanístic de Mas d'en Sorder D'altra banda, Puig ha anunciat que en el proper plenari es proposarà suspendre la tramitació dels plans urbanístics i l'atorgament de llicències en el pla parcial 43 Mas d'en Sorder, durant un any. Aquesta suspensió, apunta el govern, està emparada per la llei d'Urbanisme de Catalunya i ve motivada pel compromís "amb un urbanisme sostenible i de cohesió". "L'Ajuntament estudiarà aquest àmbit de planejament per garantir un desenvolupament urbanístic sostenible, tal com preveu el text refós de la llei d'Urbanisme, el qual proposa models que afavoreixin la compactació urbana, evitin la dispersió d'urbanitzacions i afavoreixin la continuïtat amb el teixit urbà existent", ha apuntat.

Puig també ha recordat que el POUM defensa cohesionar els barris o nuclis de població dispersos, amb especial èmfasi amb la zona de Ponent, "just al contrari del que ofereix aquest sector tal com ara està plantejat". En aquest sentit, el tinent d'alcalde ha apuntat que "de la mateixa manera que defensem una mobilitat sostenible defensem un urbanisme sostenible i per això Tarragona està esdevenint capdavantera en la cohesió de les persones i la sostenibilitat".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics