Divendres, 29 de Març de 2024

Tarragona permet pagar el parquímetre a través del telèfon mòbil

El consistori impulsa el canvi tecnològic de tot el sistema de control d’accés i de pagament als aparcaments soterrats municipals

12 de Gener de 2016, per ACN
  • Detall d'un telèfon mòbil amb l'aplicació que permet pagar els parquímetres de Tarragona

    ACN

L’empresa Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT) ha presentat aquest dimarts una aplicació que facilita la gestió i el pagament de l’aparcament en les zones regulades a través del telèfon mòbil intel·ligent i que permet al consumidor personalitzar el seu aparcament en les zones regulades. L’anunci s’ha fet coincidint amb el primer dia de funcionament del sistema.

La nova aplicació és gratuïta i permet a l’usuari gestionar el seu aparcament des del mòbil sense necessitat d’anar al parquímetre i treure un tiquet o la d’anul·lar denúncies per temps excedit. Ara per ara, la primera disponible és Telpark, però en un futur se n’afegiran d’altres. Per començar a utilitzar-la, l’usuari ha de descarregar l’aplicació, que és gratuïta, i registrar-se.

Per començar a utilitzar-la, cal introduir les dades del vehicle o dels vehicles amb què es vulgui d’aparcar, així com la informació de pagament. A partir d’aquest moment, l’usuari pot realitzar els pagaments pel temps desitjat, allargar l’estada o anul·lar denúncies. Els vigilants disposaran de tota la informació als dispositius mòbils tipus PDA, a més del suport que representa el Visual Car, el vehicle que llegeix les matrícules dels vehicles estacionats en zones regulades.

La presidenta d’AMT i tinent d’alcalde, Begoña Floria, ha destacat que la nova aplicació aportarà una major comoditat a l’usuari i, també, donarà resposta a les queixes rebudes per la lentitud dels parquímetres instal·lats l’any 2012. Floria ha avançat que, a més, Telpark ofereix la possibilitat de sol·licitar un document mensual de facturació, pensat principalment per a autònoms i empreses.

L’aplicació engloba les 5.129 places d’aparcament regulat en superfície existent a la ciutat, de les quals prop d’un miler corresponen a la zona blava i, la resta, a les zones verda i taronja. A més, Telpark manté l’opció de tarifes per a residents, tal com permeten els parquímetres. De fet, el conjunt de tarifes es mantindran congelades enguany i es mantenen les tarifes socials. Floria ha subratllat també “el context d’equilibri financer” de l’empresa, tot i el llast que suposa l’aparcament de Jaume I.

Les millores tecnològiques continuaran amb altres mesures destacades com són iniciar la tramitació electrònica dels abonaments i targetes per a residents –actualment uns 2.000-, amb una progressiva desaparició del paper com a comprovant, que s’implantarà al llarg del primer semestre. A partir del segon semestre de l’any s’engegarà el canvi tecnològic de tot el sistema de control d’accés i de pagament als aparcaments soterrats.

Segons ha explicat el gerent d’AMT, Sergi Arts, es vol aparcar l’ús de la banda magnètica en els tiquets, que comença a ser obsolet, i implementar sistemes de codi QR o de barres. Així, per exemple, un abonat podrà accedir a l’aparcament mostrant un codi des del propi telèfon mòbil. Igualment, també es vol estendre el pagament a través del mòbil als aparcaments municipals, amb la mateixa aplicació dels parquímetres.

La tinent d’alcalde Begoña Floria ha insistit que el consistori treballa per millorar la mobilitat a la ciutat i per fomentar l’ús del transport públic. “Tenim uns 77.000 vehicles censats a la ciutat i poc més de 5.000 places regulades al centre”, ha fet notar Floria, qui ha apel·lat a continuar fent “pedagogia” entre els ciutadans. Pel que fa a la introducció de canvis en les categories de residents, Floria s’ha emplaçat a la revisió que es farà l’any que ve del Pla de Mobilitat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics