Dijous, 28 de Març de 2024

Territori estudia implantar un tren-tramvia que uneixi Cambrils, Salou, Port Aventura i Tarragona

La proposta consisteix en la reconversió d’un tram de 10 quilòmetres que quedarà alliberat per la finalització del Corredor Mediterrani

18 de Juliol de 2016, per ACN
  • Recreació virtual del tramvia

    Cedida

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat aquest dilluns la licitació de l’estudi previ per implantar un tren-tramvia entre Cambrils, Salou, Port Aventura i Tarragona. La proposta consisteix en la reconversió d’un tram de 10 quilòmetres de via –bona part passa per l’interior de Cambrils i Salou- i que quedarà alliberat per la finalització del Corredor Mediterrani (CMED) entre Vandellòs i Vila-seca. Aquest sistema de tren-tramvia presenta les característiques d’un tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions d’un tren de rodalia en sortir d’aquests límits. L’estudi, a més de proposar el traçat i característiques tècniques i funcionals del tren-tramvia, definirà i calendaritzarà les fases i actuacions necessàries per implantar-lo.

També preveurà possibles ampliacions posteriors i fórmules de gestió, alhora que inclourà anàlisis de la demanda prevista, dins el nou marc tarifari de l’ATM del Camp de Tarragona, i de la seva rendibilitat socioeconòmica. “Tenim un compromís amb el territori, els ajuntaments i el Camp de Tarragona per poder estudiar com podríem aprofitar el tram Cambrils-Vila-seca que quedarà sense servei quan entri en funcionament el corredor Vandellòs-Tarragona el maig del 2017”, ha assenyalat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font. “Es tracta d’un estudi previ, no és cap projecte”, ha volgut recalcar Font, que també l’ha volgut diferenciar del projecte més mastodòntic del TramCamp. “Allò era un projecte de 600-700 MEUR, aquí estem parlant d’aprofitar el que ja tenim”, ha afirmat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat.

“Aquest estudi previ –que es posarà en marxa al setembre- ens ha de permetre saber quan costaria aquest tren-tramvia, com es podria operar, de quina manera i qui ho podria fer. Seria posar tots els elements sobre la taula amb un criteri clar i no ideològic”, ha remarcat Font. “Llavors es veurà si és un projecte viable i interessant per al territori”, ha reblat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat.

Un recorregut de 10 quilòmetres

El recorregut que es planteja, de 10 quilòmetres de longitud, consta de dos trams Cambrils-Port Aventura i Port-Aventura-Tarragona. En el primer tram s’aprofita el corredor que quedarà alliberat quan entri en servei el nou tram del CMED entre Vandellòs i Vila-seca. Per tant, serà d’ús exclusiu per al tren-tramvia i caldrà adequar la infraestructura existent a la nova funcionalitat i integrar-la urbanísticament. I en el segon tram, a partir de l’estació de Port Aventura, el tren-tramvia circularia per la via única existent, gestionada per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF), fins a Tarragona, amb una possible convivència amb altres serveis ferroviaris de tipus regional o de mercaderies.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. C. O.  18 de Juliol de 2016

I Reus qué?

Un nucli tant important de població quedarà fora? Potser que alguns polítics i algunes entitats es manifestin per ser-hi!Aquí és el moment de veure si tenim persones que miren pel benestar de tots plegats. Recuperar una línia com la del Carrilet no seria cap tontería si es volen veure els avantatges generals, ecológics, econòmics i socials.