Un estudi universitari realitzat per l’estudiant del Màster en Gestió de Destinacions Turístiques de la Universitat Rovira i Virgili, Alba Font, i que inclou més de 180 enquestes, ha permès constatar la capacitat de créixer i millorar l’activitat turística del municipi de Mont-roig del Camp a partir del potencial que ofereixen els diferents càmpings d’aquesta localitat.
El treball ha permès estudiar les tendències i perfils d’aquesta mena d’establiments turístics que operen al municipi, i entre les conclusions s’apunta que tant Mont-roig com Miami podrien atraure un volum més alt de campistes als diferents espais, serveis i llocs d’interès turístic de la població.
En aquest sentit, l’estudi fa palès que “hi ha un nombre molt elevat de campistes que es queda al càmping durant tota l’estada o, com a molt, va a la platja accedint-hi directament des del càmping, però no visiten els nuclis més importants o d’altres productes turístics existents al municipi”, explica Alba Font a les conclusions del treball. Per aquest motiu, l’estudi suggereix que els diferents actors implicats en el sector turístic incrementin els vincles i el treball en xarxa entre els càmpings i la destinació turística.
D’altra banda, l’estudi apunta que els càmpings tenen marge per créixer en diversitat i innovació pel que fa a la seva oferta, malgrat reconèixer que en els darrers anys han realitzat un esforç important per atraure nous públics i respondre a les noves necessitats dels campistes.
Aquest estudi ha estat possible després que la proposta d’Alba Font resultés guanyadora del II Premi d’investigació Càmpings Mont-roig del Camp – Miami Platja, finançat amb 2.000 euros per l’Ajuntament de Mont-roig del Camp. L’autora del treball ha lliurat aquest divendres una còpia de l’estudi a la regidora de Turisme de Mont-roig del Camp, Yolanda Pérez.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics