Divendres, 19 d'Abril de 2024

Vila-seca i Salou alerten sobre la mobilitat al BCN World

Els dos ajuntaments presenten al·legacions al pla director del projecte referint-se a accessos, serveis i cessió de finques

07 de Novembre de 2016, per Azahara Palomares/ El Punt Avui
  • Imatge virtual del projecte previst al CRT de Vila-seca i Salou segons les condicions del pla director urbanístic aprovat al juny

    ACN

Els ajuntaments de Vila-seca i de Salou han formalitzat en els darrers dies les al·legacions al pla director urbanístic (PDU) del complex recreatiu turístic (CRT), el document aprovat a l'estiu passat que ha de servir per desenvolupar el conegut popularment com BCN World. Tots dos municipis subratllen en els seus textos els problemes relatius als accessos i la mobilitat al futur complex d'oci i joc que s'ha de construir a tocar de Port Aventura, entre els dos municipis, i demanen que la vialitat es plantegi d'una altra manera per tal d'evitar situacions de col·lapse.

En el cas de l'Ajuntament de Salou, les al·legacions que han presentat destaquen el fet que les previsions de trànsit fetes pel pla director no són vàlides si s'extrapolen les previsions pròpies de futur de Port Aventura o les de complexos d'outlet com el de la Roca del Vallès. Per tant, consideren que la previsió de 778 vehicles per hora que, com a màxim, accediran al futur complex és una previsió massa baixa, mentre que alerten que les xifres de trànsit assignades a Port Aventura (4.918 vehicles l'hora) estan molt per damunt de les previsions pròpies del parc.

En aquest sentit, el consistori salouenc (que dimecres va aprovar les al·legacions per unanimitat de tots els grups) proposa replantejar els accessos amb un nou sistema en malla que serveixi de circumval·lació de tot l'àmbit del CRT i que hauria de quedar lligat amb un sistema de “transport intern”, segons detalla el document.

Per la seva banda, les al·legacions presentades per l'Ajuntament de Vila-seca (que es van aprovar amb el suport de tots els grups excepte Vila-seca En Comú i Decidim Vila-seca) subratllen que les propostes d'accés al nou complex incompleixen la previsió de mantenir separats els trànsits locals i de Port Aventura dels vinculats al nou projecte. Per tant, adverteixen que augmenta la pressió tant sobre la connexió amb l'AP-7 com amb les entrades als aparcaments de Port Aventura i alerten de la possibilitat de col·lapses. Així mateix, la previsió de construcció de viaductes de fins a 800 metres reben l'oposició del consistori vila-secà a causa del seu impacte visual. En aquest sentit, el municipi demana que es replantegin aquests accessos, que se segreguin realment els trànsits locals dels que generarà el futur complex i s'eviti que es perjudiqui l'accés a punts com el parc de la Torre d'en Dolça.

La conversió del darrer tram de l'autovia C-31b en via urbana a Salou també crida l'atenció de tots dos municipis. Si bé Salou demana més concreció de la proposta de la que ja està inclosa en el PDU, Vila-seca considera que la rotonda prevista hauria de desplaçar-se per facilitar l'accés a les urbanitzacions de la zona.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics