Molt de rotllo, però...
...de moment han cessat fulminantment al Marc Ferran de Director. Per alguna cosa deu ser...
Assegura que va ser una donació de la família del pintor
La història d'ingrés de la peça, segons el Museu, comença amb l'Agrupació Mariano Fortuny, fundada pel reusenc i diplomàtic Lluís Quer i Boule i que rebia la col·laboració de Manuel de Figuerola-Ferrety (marquès de Rialb) i Lluís Fullana, membre de la Real Academia de la Lengua Española. La situació de privilegi d'aquestes persones va permetre intercedir amb la família de Fortuny i el 1954, la vídua del fill del pintor, Henriette Negrín va donar diverses obres, entre elles 'El nen de Portici' i 'Catàstrofe del pontó de l'Albern'.
Des del museu asseguren que la peça sempre ha estat atribuïda a Fortuny perquè provenia de la seva família i ningú, posteriorment, l'ha qüestionat. De fet, el quadre surt referenciat a dos volums del catàleg 'Mariano Fortuny Marsal', editat el 1989 per l'especialista Carlos González. A més, aquest mateix any es va organitzar una exposició, conjuntament amb l'obra social La Caixa on apareixia la pintura.
En qualsevol cas, el Museu d'Art i Història es mostra disposat a reconsiderar l'autoria si hi ha evidències científiques concloents, comn va passar en el cas de l'antic retaule de la Prioral de Sant Pere, atribuïda durant molts anys a un artista anomenat Perris Austri. L'any 1997, els historiadors Garriga i Bosch van demostra en un estudi que els autors del retaule eren uns altres i el Museu va introduir els canvis corresponents en la seva documentació.
Molt de rotllo, però...
...de moment han cessat fulminantment al Marc Ferran de Director. Per alguna cosa deu ser...
Les raons que ha donat el Dr. Arnavat semblen incontestables
Les raons que ha donat el Dr. Arnavat semblen incontestables... I el director del Museu no sembla pas una llumbrera... En fi, veurem com es resol la qüestió.
.
Al Museu ja feia temps que coneixíem les dades que ha exposat l'historiador Albert Arnavat, i per tant els dubtes sobre la seva autoria també els teníem. Però el procés de negar l'autoria d'autenficació de qualsevol obra d'art, més enllà de precisions cronològiques, cal que hi hagi una valoració estilística per part d'especialistes en el treball de l'artista (cosa que fins ara no s'ha fet). Tal i com bé diu la notícia, en l'únic catàleg realitzat fins ara sobre l'obra de Fortuny, el quadre surt catalogat com a treball seu del període de joventut. Descatalogar-lo implica, doncs, un consens entre els historiadors de l'art que més l'han estudiat. La talla de l'artista i la institució que representem ens obliga ha actuar amb diligència i extrema prudència.
precissant
Al Museu ja feia temps que coneixíem les dades que ha exposat l'historiador Albert Arnavat, i per tant els dubtes sobre la seva autoria també els teníem. Però el procés de negar l'autoria d'autenficació de qualsevol obra d'art, més enllà de precisions cronològiques, cal que hi hagi una valoració estilística per part d'especialistes en el treball de l'artista (cosa que fins ara no s'ha fet). Tal i com bé diu la notícia, en l'únic catàleg realitzat fins ara sobre l'obra de Fortuny, el quadre surt catalogat com a treball seu del període de joventut. Descatalogar-lo implica, doncs, un consens entre els historiadors de l'art que més l'han estudiat. La talla de l'artista i la institució que representem ens obliga ha actuar amb diligència i extrema prudència.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics