El concurs, malgrat només ser el tercer any que s'organitza, compta amb una gran reconeixement i molts centres que tenen cicles de grau mitjà i superior relacionats amb la informàtica hi volen participar. En aquest sentit, s'ha hagut de fer una tria i alguns se n'han quedat fora.
Abans d'arribar a Reus, els alumnes han tingut un període per practicar amb la plataforma i la metodologia corresponent, per solucionar problemes plantejats durant l'edició de l'any passat. Durant el matí, cada equip ha disposat de quatre hores per solucionar deu problemes.
Per avaluar s'ha utilitzat un jutge automàtic. Una vegada que s'ha fet l'enviament d'una solució, es veu ràpidament el veredicte donat. Tot i això, els jutges humans han estat durant tot el concurs vetllant per la correcció dels veredictes. Els equips tenien l'opció de resoldre els plantejaments amb tres tipus de llenguatge de programació: el C, el C++ i el Java, i els problemes acceptats han estat reconeguts amb un globus del color distintiu del problema.
Concurs per a professors
Juntament amb el concurs per als estudiants, es realitza de forma paral·lela un concurs, amb els mateixos problemes, per als professors acompanyants. D'aquesta manera, poden resoldre els problemes proposats als seus alumnes i 'competir' amb la resta de professors de centres participants de forma amena i distesa.
El concurs paral·lel de professors es produeix en unes condicions molt menys restrictives que el d'alumnes, i l'objectiu no és, ni molt menys, posar-los a prova, sinó que siguin participin de la mateixa experiència.
La idea d'aquest concurs, a nivell de cicles formatius, va sorgir desde Madrid fa tres anys. L'Institut Baix Camp s'hi va adherir fa dos, mitjançant la celebració d'un concurs a nivell de Catalunya. Ara, els tres guanyadors han d'anar a Madrid, sempre i quan disposin dels recursos econòmics. D'aquest tipus de certàmens ja es feien a nivell d'Espanya i Europa, però només en l'àmbit universitari.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics