En un comunicat, la CEPTA assegura que és de "vital importància" que la Comissió Europea de Transports mantingui oberta l'opció del Corredor Mediterrani "com una de els operacions estratègiques en matèria de mobilitat més importants per a la comunicació i obertura de fronteres de l'arc mediterrani". Belmonte també ha ressaltat que es tracta d'una "poderosa eina de reforç de les relacions entre els diferents punts de la Mediterrània", en referència als sectors turístic, comercial i industrial.
Per la seva banda, la Cambra de Comerç de Tarragona ha definit l'acord subscrit els ministres de Foment espanyol i francès, José Blanco i Thierry Mariani, en què es defensava l'opció dels Pirineus, com un menyspreu al Corredor Mediterrani, "l'opció més consolidada, viable i rendible a nivell econòmic".
Per la Cambra, és "sorprenent" que els dos estats destaquin el corredor central a pocs dies del pronunciament de la Comissió Europa i creu que és fruit "d'una maniobra política per mantenir l'estratègia d'una Epsanya radial sense tenir en compte les conseqüències globals que pel conjunt de l'economia espanyola significaria no apostar pel Mediterrani".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics