Cookie control
Diumenge, 05 de Juliol de 2020

Joan Donatiu i Jordi Padrós guanyen el Ral·li Costa Daurada Legend

08 de Novembre de 2015, per Redacció
  • Els guanyadors de la categoria Legeng Velocitat, Joan Donatiu i Jordi Padrós

    Cedida

Aquest dissabte al vespre ha finalitat el Ral·li Costa Daurada Legend, organitzat per l'Escuderia Baix Camp, una prova exclusiva per a automòbils clàssics esportius dividits en diverses categories de velocitat i regularitat que va començar el passat divendres des del passeig de Jaume I de Salou. Des d’aquest municipi fins a diversos municipis del Camp de Tarragona, més d'una seixantena de vehicles de les diferents categories han recorregut més de 110 quilòmetres de trams cronometrats, els mateixos llegendaris dels campionats del món de ral·lis. L'itinerari ha fet passar els pilots dos cops pels trams de la Mussara (10,20 km), Porrera-Falset (7,29 km), la Teixeta (11,27 km), Colldejou (6,98 km), Salou -només una passada per aquest tram espectacle- (2,21 km), el Molar (11,84 km) i, finalment, Scala Dei (6,01 km).

La victòria en la categoria Legend Velocitat va ser pel Porsche 911 de Joan Donatiu i Jordi Padrós (1:23:39,7), de l'Auto Club Ronçana. Jordi Gaig -amb un BMW M3 copilotat per Álex Astudillo- va liderar els primers dues etapes del ral·li però en la segona passada per la Mussara va trencar el cotxe. El lideratge de la primera etapa va ser per Gonçal Àmbit -amb un Lancia Delta Integrale copilotat per Carles Guisset-, que també va poder mantenir durant tot dissabte fins a la darrera passada del darrer tram cronometrat, a Scala Dei. Una aposta arriscada de Donatiu i Padrós va servir per guanyar cinc segons i fer-se amb una prova que va mantenir l'emoció fins al darrer sospir de la competició. Àmbit i Guisset van acabar la prova amb en 1:23:44,2. De la categoria Legend Velocitat van sortir tres cotxes i només en van acabar dos. En la categoria XMAX la victòria va ser per Jordi Galofre i Joan Moreno al volant d'un Citröen AX Sport. Tots els pilots van coincidir en valorar la duresa d'aquests trams mítics del campionat de món.

En la categoria Regularitat Sport la prova se la va emportar Narcís Marcó i Clàudia Marcó amb un Lancia Delta HF Integrale amb 99,5 punts. El segon lloc va ser per Jaume Tobella i Oriol Tobella amb un Porsche 911 TR fent 132,4 punts. El tercer lloc va ser per Rubén Alonso i Oscar Ferreira de l'Escuderia Baix Camp amb un Renault 5 GT Turbo. Van començar 36 cotxes i en van acabar 29. En la categoria Regularitat Super Sport es va imposar Joaquim Gumma i Joaquim Turón al voltant d'un BMW 323i amb 349,5 punts. En segona posició va acabar Aitor Arandia i Zugaite Dañobeitia amb un VW Golf GTI R de la Bilbao Car Racing amb 369,5 punts. En tercer lloc va acabar Xavi Domingo i Narcís Condom amb un Porsche 911 amb 392,7 punts. En la prova van sortir 16 cotxes i en van acabar 14.

La parella Donatiu-Padrós va rebre de mans de l'alcalde de Salou, Pere Granados, i del president de l'Escuderia Baix Camp, David Abelló, el llorer i el cava per celebrar aquesta victòria d'un ral·li que tornava després de molts anys "i que ha vingut per quedar-se", tal com va explicar Abelló després de l'acte de cloenda.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics