Divendres, 29 de Març de 2024

Estudiants de secundària del Camp i l'Ebre creen i gestionen empreses com a part de la seva formació

Alumnes de l'institut Cristòfol Despuig de Tortosa presenten un servei anti bullying per a centres escolars i un grup de la Salle de Reus crea un ambientador per afavorir l'estudi

22 d'Abril de 2013, per ACN
  • Alumnes dels instituts Cristòfol Despuig i la Salle de Reus

    ACN

Així, els joves estudiants de secundària es fan càrrec de fer viable la seva empresa seguint exactament els paràmetres que en el món de l'economia real -fins i tot aportant el capital social inicial-, tot i tractar-se d'una activitat virtual, des del punt de vista societari i fiscal, que es troba emparada pels mateixos centres educatius. Són dos dels projectes que l'obra social de l'entitat financera ha esperonat amb la Fundació Junior Achievement -que fomenta el món de l'emprenedoria entre els joves- i que ha presentat aquest dilluns al matí.

Un servei dirigit als centres educatius per lluitar contra el bullying -assetjament escolar- és la proposta ideada i posada en marxa pels alumnes de l'institut tortosí. "Era una idea diferent. Vam trobar un cas d'assetjament i ens vam sentir indefensos", explica l'estudiant i directora general d''anti bullying', Carme Mola. "Si parlen els joves ens entendran més", apunta.

Proposen als potencials clients -escoles i instituts- la signatura d'un protocol i l'establiment de canals de comunicació per Internet, a través del qual poden rebre la comunicació de casos anònimament, estudiar els possibles casos i actuar conjuntament amb el compromís de la comunitat educativa per resoldre'ls, des de la seva experiència. Disposen d'una web registrada -antibullying.es-, ofereixen als centres un distintiu com a garantia de qualitat així com la creació d'un rànquing que fan prevenció i actuen.

Els promotors de la idea van calcular l'establiment d'una tarifa de 50 euros anuals, sobre la base de deu cèntims per alumne. De moment, a banda del seu propi institut, dues escoles de Tortosa -Ferreries i Cinta Curto- ja l'han contractat i estan en negociacions amb un altra -Temple-. "És un fenomen que amenaça tot el món i volem arribar a les escoles de tot el món", sostenen. Per fer-ho possible, ja preparen el seu pla de negoci en anglès.

Els alumnes de la Salle de Reus, per la seva banda, van decidir crear 'atmusphere', una empresa dedicada a desenvolupar i vendre un ambientador, amb propietats terapèutiques, per estimular el funcionament de la memòria, afavorir la relaxació i augmentar la seguretat dels seus usuaris, els estudiants. Han tret al mercat dos productes diferents -atmustudy, de romaní, menta i poma verda, així com atmurelax, de poma verda i lavanda-. Els venen per cinc euros el flascó petit de 40 ml i onze el de 80.

Una idea, segons destaquen els promotors, que els ha obligat a ser responsables del capital aportat pels accionistes, poder arribar a oferir un "dividend raonable" i ser respectuosos amb el medi ambient, una de les divises de la seva marca. De moment, han assolit ja 1.056 euros en vendes -a partir d'un capital social de 510- i ofereixen una rendibilitat fimnancera del 23%. Han basat la seva promoció en les xarxes socials, han efectuat venda on-line i també presencial a estudiants, professors, pares, directius d'empreses, entre d'altres.

"És un producte diferenciats a la resta i nou. No existeix al mercat un producte igual", sosté, satisfet, el seu director general, Sergi Poy. "Ens ha permès aprendre a gestionar i crear una empresa. Com tirar-la endavant i tots els passos a seguir", ha afegit, tot fent un balanç "molt positiu" de l'experiència, que els ha permès "aprendre de manera inconscient" a resoldre alguns dels problemes als quals han hagut de fer front, com la comunicació o l'assignació de tasques.

La idea es va posar en marxa, en el cas de Tortosa, abans de finals d'any. El professor d'economia del Cristòfol Despuig, Emili Llorente, s'encarrega de tutoritzar el seu funcionament i progressos. "És learning by doing, aprendre fent. Fer projectes en comptes de treballar per temari. He pogut integrar les pràctiques de l'assignatura Economia d'Empresa en el temari", resumeix. És una activitat pròpia dels centre, sense validesa fiscal ni obligacions fiscals, recorda, atès que són també estudiants menors d'edat.

A banda de l'experiència i possibles idees que poden acabar reeixint al mercat, els projectes dels joves estudiants opten a ser seleccionats entre els millors de Catalunya, d'un total de 300 projectes, en l'anomenada Competició Catalana de Miniempreses de Junior Achievement el proper mes de maig. Els tres millors competiran a nivell estatal i, si prosperen, podrien arribar a ser presentats en una nova contesa a Londres, en l'àmbit europeu, a l'estiu.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics