Cookie control
Dilluns, 20 de Gener de 2020

Gran Bretanya, Alemanya i França, nous mercats de creixement de firaReus

Les instal·lacions tanquen l'any amb un increment del 23% d'actes

02 de Gener de 2014, per Enrique Canovaca
  • Vestíbul d'entrada de firaReus

     

Reus i la Costa Daurada es venen com una destinació més del CBB a l'estranger. Aquest 2013, però, i com a novetat, tècnics de firaReus es desplacen a les fires per tal de comercialitzar el seu paquet d'oferta i plantar una llavor que serveixi per a un futur creixement. El director de de firaReus, Eduard Vicente, valora molt positivament aquestes trobades i assegura que "a l'estranger se sorprenen amb el que podem oferir". I és que la capital del Baix Camp no només lloga les seves instal·lacions, sinó que ven paquets complets anomenats MICE (Trobades, Incentius, Congressos i Esdeveniments, en anglès).

Aquests paquets es comercialitzen a les agències que tracten directament amb el client interessat i compten "amb preus de sortida molt competitius", segons explica Vicente. Així, per 180 euros per persona, l'empresa pot fer ús de firaReus i portar els seus treballadors o assistents al congrés a fer una ruta pel modernisme, un bateig de golf, una passejada pels comerços de Reus, un dinar al restaurant Gaudí o un tour del vi pel Priorat.

"Aquests preus són molt econòmics, pensa que només fer una presentació a un hotel de tres estrelles a l'estranger ja et pot costar 280 euros per persona", assegura Vicente, qui reconeix que "òbviament no et compren al moment, però et col·loquen a la seva cartera de serveis per oferir-li als clients". Vicente es mostra segur que sorgirà algun esdeveniment a curt i mig termini.

"El treball de comercialització que es fa des de firaReus implica una part molt important de divulgació dels atractius turístics de la ciutat i del territori. El modernisme i el Gaudí Centre, la gran oferta comercial de la ciutat, però també les platges o els camps de golf que ens queden a només uns minuts de Reus, sumat a la gran oferta d'enoturisme i gastronomia del territori, són els atractius de venda més importants dels que disposem en aquests moments", assegura la regidora de Promoció Econòmica, Alícia Alegret.

Mercat nacional competitiu i saturat

Un dels motius pels quals firaReus aposta per vendre a l'estranger és que el mercat nacional de fires i congressos cada cop està més saturat: n'hi ha uns 150 palaus a tot l'Estat espanyol, molts d'ells públics. Aquest fet, però, que pot ser negatiu es pot convertir en positiu a l'hora de vendre a l'estranger. De fet, els alemanys "ja pensen en Espanya com a principal destinació", en paraules de Vicente, qui assegura que segons una enquesta realitzada al país germànic, aquests valoren els preus baixos, els espais singulars, la bona accessibilitat i la oferta diversificada.

"Saben que podran triar i aconseguir preus més assequibles", continua el director de firaReus. Això els hi pot donar un estalvi molt significatiu de despeses, que ara amb la crisi econòmica, s'ha implantat com a obligatori en gairebé totes les marques, fins i tot les més grans. Per exemple, "si parlem de la presentació d'un vehicle a nivell europeu, amb la participació durant tres mesos d'unes 15.000 persones, l'estalvi de 10 euros per dia és molt important", assegura Vicente.

Les dificultats de tornar a vendre de nou

La realització de grans congressos i trobades professionals o empresarials generen impactes econòmics immediats força importants, com el cas del Congrés de la Societat Nuclear Espanyola, que calcula haver deixat al territori al voltant d'un milió d'euros, entre allotjaments, ús d'instal·lacions i paquets turístics contractats. No obstant, aquest tipus de mercat és itinerant, en tant que "si has fet un congrés o jornada un any, tardaràs uns quants en poder tornar-lo a fer".

Aquesta idiosincràsia obliga a firaReus a fer una nova comercialització cada exercici. En aquest sentit, "resulta molt important la tasca de prescripció que poden fer els professionals o empresaris que ja han vingut i veuen la qualitat de les instal·lacions i de la oferta". "Si un traumatòleg queda content pot parlar amb un cardiòleg, i pot ser el proper congrés català es pot fer a Reus", subratlla Eduard Vicente.

Una oferta complementària al territori

Dins del Catalunya Convention Bureau (CBB) també s'hi troba el palau de congressos de Tarragona i les instal·lacions de Port Aventura. Vicente creu que a la ciutat veïna sí que té una oferta semblant a la de Reus, però que el parc temàtic està més orientat cap a esdeveniments d'oci. A més, considera que molts dels assistents a congressos tant a Reus com a Tarragona acaben fent una visita a les dues ciutats. "Per tant, els esdeveniments d'un espai acaben beneficiant a l'altre", manifesta.

Activitat rècord durant 2013

FiraReus tancarà l'any amb una activitat rècord de 13 fires i 148 actes, el que significa un creixement del 23% respecte l'any anterior, quan es van registrar un total de 122 esdeveniments. "Hem aconseguit desestacionalitzar l'oferta i també hi hagut activitat els mesos de juliol i desembre". Vicente afirma que "ens mourem entre els 130 i 140 actes anuals, i uns 200 i 220 dies d'ocupació, unes xifres que són molt bones en comparació a com està el sector".

En aquest sentit, Alícia Alegret  conclou que s'està fent una gran tasca de comercialització de les instal·lacions de firaReus, "com ho demostra el fet que només a través de quatre congressos s'hagin portat a més de 1.500 congressistes a la ciutat".

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics