Dimecres, 24 d'Abril de 2024

L'única línia regular entre el port de Tarragona i Itàlia ja supera el 50% d'ocupació

El repte és arribar a les 12.000 unitats de càrrega l'any i ampliar el servei a una escala diària, quan ara són dues a la setmana

31 d'Octubre de 2012, per ACN
  • Porta d'accés per on entren els camions per transportar les mercaderies

    ACN

Amb una gran expectació s'ha celebrat aquest dimecres al matí la benvinguda d'aquesta nova línia 'ro-ro' -i l'única- que té el port de Tarragona. Tot i que és operativa des de l'agost, i que les instal·lacions ja han ofert altres línies de trànsit rodat que connectaven amb Itàlia o França, aquesta és l'única que, de moment, funciona amb èxit.

"Després de dos anys de feina, uns inicis no gens fàcils i una inversió milionària, el servei és una alternativa de primer nivell a la carretera i li espera un futur brillant", ha dit el director general d'Asa Lines BV, Philip Gray. "Amb tot, el 85% del transport es fa per carretera i és un pilar bàsic", ha volgut constatat Marcos Montero, president de la CETM.

El ferri viatja els dimecres i dissabtes. El grandiós vaixell, construït l'any 1992, estava amarrat aquest matí al moll d'Andalusia del port de Tarragona. Fa 150 metres d'eslora, 23 de màniga i 7 de calat. Té una capacitat de càrrega de 1.850 metres lineals. Equival aproximadament a unes 110 unitats -en un contenidor de 20 peus hi caben més de 20.000 tones.

Segons ha ressaltat Gray, aquest servei conegut com 'short sea shipping' suposa un estalvi d'emissions i una reducció del trànsit rodat per les carreteres, així com també un estalvi econòmic. Aquest aquest tipus de tràfic, el cost del transport es redueix fins a un 15%, tot i que el temps del trajecte continua sent pràcticament el mateix, d'unes 24 hores.

El director general de l'empresa consignatària, Carles Arola, s'ha congratulat de la bona resposta de la línia per part dels clients espanyols i també dels italians. "Aquesta línia no pot funcionar en un sol sentit, necessita els dos", ha afirmat Arola, el qual ha afegit que ja transporten mercaderia d'arreu de l'Estat, com per exemple, Huelva, Galícia i Aragó.

Per la seva banda, el president del port, Josep Andreu, ha reiterat la seva "obsessió" de diversificar els tràfics per potenciar el creixement de la instal·lació. "Iniciatives com aquesta -que és 100% privada- ajuden a rebaixar la prima de risc del conjunt de l'Estat", ha conclòs el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics