Es podria dir, i els fets així ho avalen, que ha sigut la indústria de Catalunya la que ha portat la devantera en la innovació,disseny i construcció de vehicles a Espanya. És més, el primer cotxe que circula per Barcelona i també per Espanya fou el de Francesc Bonet i Dalmau en el any 1889. Marques tan senyeres com la famosa Hispano-Suiza, i altres menys conegudes com la Elizalde i la David, la posterior Pegaso ( hereva de les instal.lacions de la Hispano-Suiza) totes amb elles amb seu a Barcelona i avui dia ja tancades.
Finalment no podiem deixar de mencionar a la popular SEAT situada a Martorell, i que és una de les marques amb més bons resultats actualment. Les tres primeres foren fruit de la iniciativa privada empresarial de la burgesia catalana , les altres dues a través del sector públic de INI, ja extint. però també tingueren seu a Catalunya. Cal afegir a tot això que el famós microcotxe Biscúter fou produït per la marca Autonacional també de Barcelona.
En el mercat de cotxes d'època, els Hispano-Suiza y els Pegaso esportius del enginyer Ricart arriben avui en dia, a les més altes cotitzacions del models clàssics de luxe, mostra de la bona qualitat i prestigi que el nom d'aquestes marques perdura al llarg del temps, mentres que els més populars SEAT duren anys i anys en les nostres carreteres, senyal que també estan de bon tros ben fets. Una societat civilitzada se la coneix en la història per les impremptes tant culturals i artístiques així com científiques i tècnologiques de la seva gent, i la impremta de la nostra innovació tecnòlogica en el ram de l'automoció és una d'aquestes mostres perdurables en la història.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics