Dijous, 25 d'Abril de 2024

La indústria automobilística catalana

23 de Febrer de 2013, per Joan Mañé Fort
  •  

Es podria dir, i els fets així ho avalen, que ha sigut la indústria de Catalunya la que ha portat la devantera en la innovació,disseny i construcció de vehicles a Espanya. És més, el primer cotxe que circula per Barcelona i també per Espanya fou el de Francesc Bonet i Dalmau en el any 1889. Marques tan senyeres com la famosa Hispano-Suiza, i altres menys conegudes com la Elizalde i la David, la posterior Pegaso ( hereva de les instal.lacions de la Hispano-Suiza) totes amb elles amb seu a Barcelona i avui dia ja tancades.

Finalment no podiem deixar de mencionar a la popular SEAT situada a Martorell, i que és una de les marques amb més bons resultats actualment. Les tres primeres foren fruit de la iniciativa privada empresarial de la burgesia catalana , les altres dues a través del sector públic de INI, ja extint. però també tingueren seu a Catalunya. Cal afegir a tot això que el famós microcotxe Biscúter fou produït per la marca Autonacional també de Barcelona.

En el mercat de cotxes d'època, els Hispano-Suiza y els Pegaso esportius del enginyer Ricart arriben avui en dia, a les més altes cotitzacions del models clàssics de luxe, mostra de la bona qualitat i prestigi que el nom d'aquestes marques perdura al llarg del temps, mentres que els més populars SEAT duren anys i anys en les nostres carreteres, senyal que també estan de bon tros ben fets. Una societat civilitzada se la coneix en la història per les impremptes tant culturals i artístiques així com científiques i tècnologiques de la seva gent, i la impremta de la nostra innovació tecnòlogica en el ram de l'automoció és una d'aquestes mostres perdurables en la història.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics