Cookie control
Dimarts, 18 de Juny de 2019

L'arquitecte Xavier Climent demana que l'estació central del camp estigui a Tarragona

El tarragoní creu que l'estació del sud de l'Aeroport de Reus és massa lluny del nuclis de població per ser la central

12 de Juny de 2013, per Jordi Garcia Arnau
  • El representant de 'Mou-te per Tarragona' ha visitat aquest dimarts el Círcol de Reus

    Jordi Garcia

El tema estrella de la conferència ha estat l'anomenat tercer fil ferroviari, al qual Climent no ha donat suport com a opció definitiva "perquè impedeix recuperar la façana marítima", que segons diu, "és el gran somni dels tarragonins". Però davant la falta de recursos de les administracions, la solució proposada pel 2015 és l'arribada del tercer fil fins a Reus, així com un intercanviador a l'Arboç per poder fer un "by-pass" amb les vies de l'AVE a un cost molt baix. Això permetria enllaçar Reus i Tarragona amb Barcelona en menys d'una hora i des de les actuals estacions.

Pel que fa a l'estació intermodal del sud de l'Aeroport de Reus, Climent ha dit que no creu que hagi de ser la central de la zona "perquè està allunyada dels grans nuclis de població". Climent creu que la millor solució, és l'estació d'Horta Gran, prop del riu Francolí a Tarragona, des d'on s'enllaçaria directament amb l'estació de l'AVE de Perafort. El ponent considera que l'estació del sud de l'Aeroport s'ha de fer però que simplement ha de ser una més.
 
El tarragoní tampoc s'ha mostrat partidari de la reobertura de la via de Reus a Roda "pels molts impediments tècnics que hi ha". Cal tenir en compte que la reobertura d'aquesta línia permetria enllaçar Reus amb l'estació de l'AVE de Perafort en molt menys temps i sense haver de passar per Tarragona. Climent ha demanat unitat per poder aconseguir el que s'ha fet a Girona. Segons l'arquitecte tarragoní la beligerància i la proactivitat en temes ferroviaris de la capital de Gironès els ha permès estar millor que nosaltres tot i tenir menys habitants.

Per acabar la seva intervenció, Climent s'ha referit a les infraestructures viàries. En aquest sentit ha senyalat la necessitat que l'A-27 que surt de Tarragona se'n vagi cap a Tàrrega per poder enllaçar amb l'A-2 de Lleida a Barcelona i amb la C-25 a Manresa i Girona. "Això donaria una accessibilitat a tota Catalunya sense peatges”, ha afegit. Climent també ha denunciat el greuge que viu Catalunya per la gran quantitat de vies de peatges que patim mentre que a Espanya estan acabant l'autovia gratuïta de Saragossa a València que pot provocar la pèrdua de turistes a les nostres platges i de mercaderies en favor del port valencià.

El president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, ha intervingut per demanar que es prioritzi l'estació del sud de l'Aeroport i ha publicitat l'acord amb la Cambra de Lleida per demanar la gratuïtat de l'AP-2 entre Montblanc i la capital del Segrià per estalviar la necessitat de desdoblar la N-240.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (4)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Xavier Climent  12 de Juny de 2013

Darrer aclariment

L’Estació Intermodal del Sud de l’Aeroport ha d’existir, tot i que creiem que pot ser molt més senzilla. Recordem que dita intermodalitat (tren-avió) no afavoreix a cap usuari situat a menys de 50 km, per lo que la seva lectura (i utilitat) no més és pot fer en clau Catalunya. Per altre banda la primera i més primordial intermodalitat ha de ser la peatonal, afegint totes les que puguem (transport públic, privat, mitja distància, rodalies, troleibus, Tren-Camp, etc.)

Xavier Climent  12 de Juny de 2013

Aclariments a la Reus-Roda

Respecte de la Reus-Roda creiem fermament que la seva traça aproximada ha de ser la solució definitiva a les mercaderies. Malauradament no es podrà fer servir (al menys amb les previsions actuals) per a passatgers ja que les directrius europees de seguretat impedeixen travessar el complex de Repsol. Tant de bo es trobés una solució també per a passatgers, el que permetria tancar l’anella Reus – Vila-seca – TGN – Estació del Camp de TGN – Reus i fora la base d’un molt interesant Tren-Camp a cost zero (no més caldria comprar els trens)

Xavier Climent  12 de Juny de 2013

Aclariments al Tercer Fil

Respecte del Tercer Fil la solució plantejada creiem que és irrenunciable i urgent. Altre tema és que cal garantir la seva temporalitat, iniciant el més aviat possible les fases projectuals de la solució definitiva (Reus-Roda) i encara més àgil el By-pass curt (7km de via)

Xavier Climent  12 de Juny de 2013

Aclariments a l'Estació Central

Crec que s’han malinterpretat les meves paraules o que no vaig ser prou explícit. No demanem que l’Estació Central estigui a TGN, sinó que la inversió prevista per a l’Estació del Sud de l’Aeroport es reparteixi en portar l’ample internacional (tercer fil) a Reus i Vila-seca. Per a TGN proposem una nova estació a l’Horta Gran. Tot lo anterior, complementat amb el By-pass curt que defensem des de fa un temps, propiciaria un accés directe Reus – Vila-seca – Tarragona – Estació del Camp – Barcelona, amb temps estimats de 45 min.