Divendres, 19 d'Abril de 2024

Mantenir-se en temps de crisi amb un format renovat

El 85% de l'espai de l'exproReus es troba ja ocupat

30 de Setembre de 2013, per Enrique Canovaca
  • Zona exterior de l'ExproReus, durant l'edició passada

     

La nova distribució de l'exproReus, implantada l'any passat, i la tasca de comercialització duta a terme des del passat mes de maig són dos de les causes més importants que expliquen el manteniment del nombre de participants, "que serà d'entre 180 i 190 expositors", segons ha indicat Vicente, qui creu que "si no haguéssim fet un canvi de model, amb una fira de deu dies, hauríem perdut presències". La distribució sectorial es mantindrà, dividida en les àrees de restauració, noves tecnologies, llar, automoció i els estands relacionats amb la salut i bellesa.

La bona previsió en l'ocupació ho és més si és té en compte que moltes empreses, a causa de la crisi, han deixat de planificar les seves accions de màrqueting a llarg termini. "Ara ens trobem que fins l'últim trimestre, o inclús, fins que no es coneixen els resultats dels darrers mes, les empreses no decideixen si instal·lar un estand", afirma Vicente, qui creu que "això ens obliga a ser més àgils, a conviure amb una certa incertesa i estar predisposats a adaptar-nos a les necessitats del client".

Les àrees de Salut i Bellesa i Tecnologia estan pràcticament plenes, i en aquesta darrera, exproReus comptarà amb la presència de marques reputades com Sony, Apple o LG. Per tant, "qui llueixi més s'emportarà el gat a l'aigua. Fomentem que hagi una competència basada en la qualitat", continua Vicente, qui creu que el client podrà trobar "ràpidament" allò que li interessa.

Del 15% d'espai que encara queda per omplir, la majoria es correspon a l'àrea multisectorial, és a dir, aquells petits establiments que solen decidir a última hora i per qui la inversió de l'exproReus pot semblar elevada. No obstant, Vicente destaca que "ningú es quedarà fora per la seva capacitat econòmica. Pots venir amb un estand de 80 metres quadrats o un altre de tres per tres metres".

Congelació de preus

La tasca de comercialització s'ha vist afavorida per una política de congelació de preus respecte l'any passat. "La filosofia és que si fem un format més sostenible, amb menys durada i costos, que això repercuteixi en l'expositor final. En l'edició anterior vam aconseguir un estalvi del 20% de preu, que es manté per enguany". Això sí, a banda de la tarifa pública, existeixen descomptes per aquelles empreses o botiguers que porten anys venint a l'exproReus: "es premia la seva fidelitat", assegura Vicente.

Segons el director de firaReus, "en menys dies, l'expositor pot fer el mateix negoci, com ha quedat demostrat i tenint en compte que les nostres enquestes ens diuen que un 70% dels visitants venen per tradició, perquè ho han fet tota la vida, amb els seus pares. Així la gent vol veure novetats, però també reconèixer els clàssics". Dins d'aquestes novetats s'hi troben els tallers de pastisseria creativa que es realitzaran dins del 'Cupcake Reus', previst pel cap de setmana del 12 i 13 d'octubre.

També continuaran les activitats destinades als més petits, com per exemple, el berenar saludable que Carrefour donarà totes les tardes a uns 500 nens, el rocòdrom, diversos tallers, o els inflables, entre d'altres. "Hem d'aconseguir que la gent no només vingui a exproReus per veure una part expositiva sinó també a experimentar i a tenir zones d'oci i de diversió", assegura Vicente.

En aquest sentit, la regidora de Promoció Econòmica, Alícia Alegret, ha destacat que "les fires han evolucionat cap a un model basat en les noves tendències i la creació d'experiències per al visitant". Amb aquesta filosofia s'han creat fires com la de botigues online, el Reus Fashion Festival o la ReuSport. 

A aquest fet, se li ha d'afegir la necessitat de treballar els diversos perfils de visitants que té exproReus: el professional, que participa a les jornades que es realitzaran els dies laborables, i el públic familiar, que visita la fira sobre tot el cap de setmana. "Tenim unes instal·lacions que permeten la simultaneïtat dels dos tipus d'actes i aquesta fira és una gran ocasió per demostrar-ho", ha indicat Alegret.

Potenciar l'àrea de restauració

Sota l'objectiu d'atraure un públic familiar "la nostra competència són els centres comercials i els parcs temàtics"- el director de firaReus destaca la potenciació de la zona del Village, que estarà oberta fins les 11 de la nit, dos hores més que la resta de la fira. "Hem comprovat que els expositors i els clients es trobaven a gust a la zona de restauració, per tal de fer relacions socials, així que hem decidit que es pugui allargar l'estada", explica Vicente, qui detalla que "hi haurà una ambientació especial i música en directe amb discjòqueis", entre d'altres activitats.

D'aquesta manera, la 43a edició d'exproReus treballa per a posar de manifest que, tot i ser una de les fires més antigues de la ciutat, és una mostra que s'adapta a les necessitats actuals, per ser atractiva per a tot tipus de públic.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics