Dimarts, 23 d'Abril de 2024

Més de quinze persones estafades per una agència de viatges de Reus

Els afectats compraven bitllets per a viatjar a Sud-Amèrica

28 d'Octubre de 2014, per Josep Gallofré
  • Alguns dels afecats, a la plaça de la Llibertat de Reus

    Josep Gallofré

Tots els clients han rebut excuses per part de la propietària de Travel World, després de trobar-se amb els vols cancel·lats. Un cop arribaven a l'aeroport, es trobaven que no tenien el número d'identificació del bitllet, per la qual cosa no podien pujar a l'avió. Es tracta d'una agència de viatges que oferia vols a indrets de Sud-Amèrica més econòmics que la resta.

És el cas d'Adrià Infante. Ell i la seva família van reservar cinc bitllets per anar a Argentina, on el seu germà s'havia de casar. Van haver d'abonar més de 5.000 euros per transferència bancària que, ara mateix, han perdut. Posteriorment, va voler comprovar que tot era correcte i es va trobar amb la sorpresa que els vols estaven anul·lats per impagament. Un cop es va desplaçar a l'agència va saber que, junt amb ell, més de quinze persones també havien patit aquesta situació.

"Deia que tot era correcte, però Aerolíneas Argentinas -la companyia aèria amb la qual tenien contractats els bitllets- ens comentava que no havia pagat els bitllets i s'havia cancel·lat la reserva", expressa Infante. En aquest sentit, l'afectat diu que "feia reserves i presentava un document al client", qui posteriorment s'adonava quan arribava a l'aeroport que "no tenia bitllet, que no existeix, i en definitiva que ha estat estafat".

Ara, el preu del bitllet a Argentina "s'ha duplicat", pagant 1.500 euros per cada vol. A més, tenen el problema dels vols interns pel país, els quals "podíem adquirir amb el bitllet principal a més baix cost", i ara es troben que també "s'han duplicat els preus, i som cinc persones".

Durant el dissabte l'agència va estar tancada i el dilluns, la propietària "només donava excuses", comenta el germà de l'Adrià. A més, ells van contactar amb el majorista, el qual els va explicar que ell no tenia els diners. "Sempre ha donat les culpes a terceres persones, amb excuses que no existeixen", comenta.

Un cas extrem

Entre els diversos casos, destaca el d'una parella que havia de viatjar a Colòmbia, ja que la mare d'ella estava ingressada a la UCI. La propietària de l'establiment va assegurar que els havia aconseguit uns nous vols, però a hores d'ara es troben a l'aeroport de Barcelona, sense explicacions i sense diners per poder sobreviure.

L'Erica, de nacionalitat boliviana, també ha estat estafada per l'agència situada a Reus. El seu cas, però, comença l'any 2012 "quan vam anar a l'agència a comprar el bitllet". Un cop va arribar la data del vol, i havent-se desplaçat a l'aeroport, es van trobar en què a la companyia "no els hi constava cap referència".

L'endemà, van anar a reclamar i els va comentar que "s'havia equivocat i no havia pagat". En aquell moment, van exigir un altre bitllet, o, en conseqüència, que els retornessin els diners. La seva resposta va ser que els cercaria uns altres bitllets, però que "havien d'abonar la diferència", i lògicament van respondre que no estaven disposats.

"Estem parlant del 2012, fa dos anys que vaig darrere seu, he presentat les pertinents denúncies als jutjats i també a l'Oficina del Consumidor", comenta l'Erica. L'afectada diu que en aquell moment no li van respondre que no es podia fer res, i espera que ara, amb més de quinze afectats, "puguem fer força i ens facin cas".

Durant aquests dies han presentat denúncies als Mossos d'Esquadra, i aquest dimarts ho faran davant de l'Oficina del Consumidor de Reus.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics