Un dels aspectes destacables de l'estudi és la rellevància que adquireix Internet d'organitzar el viatge. Pel que fa a conèixer la destinació, el 31,5% dels turistes que s’allotgen per primer cop a Salou han conegut la destinació principalment mitjançant la xarxa.En segon lloc, les agències de viatges capten un 27,2% dels turistes, mentre que el 21,1% són les recomanacions dels amics.
Es constata també un increment notable de les persones que aposten per realitzar la seva reserva mitjançant aquest canal, amb un 22,9% (al 2012 va ser d’un 18.4%). Tanmateix, tot i que la tendència del consumidor apunta a un increment en el consum a través d’Internet, les agències de viatges continuen sent un canal destacat per fer la reserva.
Bona fidelització
Pel que fa al grau de fidelització, Salou manté unes dades elevades. Un 66,6% dels turistes repetien la zona com a destinació del seu viatge. D’altra banda, la proporció de turistes que visiten el municipi per primer cop ha augmentat en 10,2 punts.
Segons els resultats que es desprenen de l’estudi, en una escala de l’1 al 5, el grau de satisfacció general per terme mig que manifestaren els turistes enquestats va ser d’un 4,4, una puntuació que es manté pràcticament igual respecte l’any anterior.
Les tres principals motivacions dels turistes per viatjar a Salou durant el 2013 han estat les vacances, la platja i el fet de tenir una segona residència. La mitjana de dies d’antelació amb els que el visitant ha decidit els paràmetres del seu viatge és de 74 dies.
El mercat rus, en creixement
Un dels mercats que continua creixent significativament és el rus. Un 76,2% de turistes d'aquest país vénen per primer cop al municipi. Entre els allotjats en establiments hotelers, un 21,9% pertany a aquesta nacionalitat. Segons l'estudi, es tracta també d’un tipus de turista de perfil familiar: el 17,8% de les famílies amb nens que vénen a Salou són russes, en una major proporció que altres nacionalitats.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics