Cookie control
Divendres, 03 de Juliol de 2020

Nou oferiment d'Abertis, ara per connectar l'A-7 i l'AP-7 al Camp de Tarragona

La concessionària creu que la construcció d'una autovia gratuïta al costat de la via de peatge va ser un 'exemple clar de tirar els diners'

29 de Novembre de 2013, per ACN
  • L'autovia A-7

     

"Ja està fet i no ho podem canviar. Però hem d'intentar que, si no la pots acabar, busquem un mecanisme perquè com a mínim tingui sentit", ha apuntat Giménez, en referència a una A7 paral·lela a l'autopista de peatge que "no s'hauria d'haver fet mai. En aquest context ha llançat la idea de "construir un corredor de transport per carretera que sigui eficient", combinant la capacitat de les dues infraestructures. Una idea similar que la mateixa empresa proposta també al tram de l'AP-7 nord, a Girona, i el també pendent desdoblament de la N-2.

Això passaria per executar la interconnexió dels trams d'autovia actualment en servei -des del nord de Tarragona i fins l'Hospitalet de l'Infant-, buscant un "sistema de bonificació" per als desplaçaments dels habitants de la zona o el transport pesant. Tot plegat, l'empresa concessionària d'autopistes considera que permetria donar "continuïtat" a les dues vies, amb la vista posada en una futura classificació del trànsit que permetés especialitzar cada infraestructura en trànsit lleuger o pesat. "En qualsevol cas, tenim sobre la taula la possibilitat de fer aquestes connexions i buscar mecanismes a través de bonificacions per donar un ús per a la població local i utilitzar-la de forma més racional del que s'ha fet", ha insistit.

En qualsevol cas, el dirigent d'Abertis no ha tingut pèls a la llengua a l'hora d'afirmar, en un acte del Cercle d'Infraestructures de Girona, que construir una autopista de pagament al costat d'una altra gratuïta "és un clar exemple de tirar els diners". "És una inversió mal feta, que alguns estaments de l'administració, a l'hora de planificar, van pensar que les autopistes eren privades i no formaven part de la xarxa general de l'Estat. Aquest va ser un dels errors i van construir vies paral·leles.

Bonificacions a l'AP-2

En contraposició a aquest exemple, Giménez ha reiterat la proposta que la mateixa concessionària ha posat sobre la taula de l'administració estatal per assumir les obres de finalització de l'A-27 entre Tarragona i Lleida, aturades per "manca de recursos". Abertis perforaria el túnel del Coll de l'Illa i enllaçaria aquesta via amb l'AP-2 a l'altura de Montblanc. A canvi, instauraria un nou peatge o veuria prolongada la concessió de l'AP2. Una inversió que superaria la prova del cost-benefici i tindria "un rendiment social" per al territori -fent referència a la connexió de l'agroindústria de la zona de Lleida amb el Port de Tarragona-, amb l'establiment de bonificacions de peatges per als moviments interns dels habitants del territori o els camions en el cas de l'AP-2.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics