Divendres, 16 de Juny de 2017

El nou secret de Google: Accés als teves dades bancàries

06 de Juny de 2017, per Rafael de Jorge

Algú ja va dir una vegada: "La meitat dels diners que gasto en publicitat es perd, el problema és que no sé què meitat". El màrqueting digital ha ajudat a analitzar d'una forma més precisa els problemes de l'atribució, el seu mesurament de resultats és molt més precisa que la del màrqueting tradicional. No obstant això, encara ens continua sent molt complicat poder atribuir les conversions offline a una campanya d'anuncis en línia. Això sol succeir amb els restaurants. Un recent estudi ens mostra que més del 64% dels clients d'un restaurant a Espanya prèviament han realitzat una cerca en internet per prendre la decisió i no podem saber de quin mitjà digital ha procedit, tret que preguntem al mateix client.

Doncs bé, avui mateix podem dir que s'ha reduït aquesta limitació. La setmana passada, Google va anunciar que ja està rastrejant totes les operacions dels consumidors tant en línia com a offline mitjançant les seves targetes de crèdit i dèbit.

Això significa, que si ja coneixia la nostra activitat mitjançant els nostres dispositius (visites web, localització GPS, cerques en Google...) ara a més té accés a tots els nostres moviments bancaris. Un gran avanç per poder identificar l'atribució de la publicitat en línia amb compra en offline, ja que el 96% de totes les vendes al detall a Espanya encara es duen a terme en les tendes físiques.

Actualment, Google ja accedeix al 70% de les transaccions amb targeta de crèdit i dèbit, al costat de diverses empreses associades de captació de dades, principalment bancs. Google ha volgut tranquil·litzar a tots aquells als qui se'ns va quedar la cara de sorpresa amb la seva declaració, comentant que han desenvolupat la seva pròpia tecnologia de xifrat per garantir que els detalls de la targeta dels usuaris es mantinguin totalment segurs. Les declaracions de Google, lògicament, no van ser ben rebudes pels ciberactivistes de la privadesa, ja que al final, el resultat és que les grans marques tornen a donar un dur cop d'autoritat quant a l'obtenció de dades del client es refereix, per a ús i gaudi de les futures campanyes de Màrqueting. Per als negocis locals que entenen les possibilitats que se'ls obre amb l'ús de les eines de Google, ha resultat ser una fantàstica notícia!

La possibilitat de rastrejar i associar si una venda en el teu negoci local ha procedit d'una campanya en línia ja és real. Això revolucionarà la capacitat de qualsevol negoci com a restaurants, tendes i uns altres, a l'hora d'identificar de forma exacta la seva ROI, i permetrà realitzar els canvis pertinents per optimitzar les seves vendes sense haver de discriminar entre conversions en línia i offline.

Però què passa amb la meva privadesa?

Google ha invertit anys de desenvolupament en una nova tecnologia de xifrat perquè les dades puguin mostrar-se només quan els anuncis són efectius, però ningú (inclòs Google) sabrà el que els clients han comprat en altres negocis que no siguin el nostre.

Les fórmules matemàtiques desenvolupades per Google converteixen els noms de les persones i tota la seva informació de compra en xifrats numèrics.

Cert és que encara i les declaracions de Google quant al seu acord amb la privadesa, el públic en general sent certs temors al fet que les grans marques tinguin "màniga ampla" a totes les seves dades de compra. Fins i tot potser veiem, com en altres ocasions, alguna actuació governamental en aquest aspecte per intentar regular tal accés a les dades.

Com puc usar jo aquestes dades per a les meves campanyes?

Fins ara, Google només ha anunciat la seva nova capacitat de rastreig de dades bancàries. No ha anunciat, encara, en quin producte de Google s'implementarà aquesta capacitat, però és bastant probable que sigui afegida a la seva nova eina "Atribució de Google". Aquesta es va iniciar fa tan sols una setmana i mitjana amb l'objectiu d'ajudar als anunciants a reunir i centralitzar totes les dades de Google Analytics, Adwords i DoubleClick. L'objectiu és donar als usuaris una visió més completa de la seva 'Traveler Journey', en lloc de centrar-se únicament en l'atribució de l'últim clic.

Rafael de Jorge és director de màrqueting, professor universitari i consultor. 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)

Reportatges