Divendres, 19 d'Abril de 2024

Variant la Selva -Almoster. Millora o duplicació?

22 d'Agost de 2016, per Guillem Puig

Aquest hivern la Diputació de Tarragona va aprovar la partida pressupostària per arreglar la xarxa viària que connecta la Selva del Camp amb Almoster. La necessitat d’aquesta reforma respon a molts motius. Principalment però, cal que aquesta via no passi pel nucli urbà d’Almoster. A més d’això, en els últims anys ha augmentat la circulació entre aquestes poblacions i és la ruta que segueix el transport escolar que porta els nois i noies d’Almoster a l’institut de la Selva. L’estretor, el doble tomb a l’alçada del Torrent de la Llebreta i el canvi de rasant a l’alçada del Torrent d’en Bartra, fan que la seva reforma sigui imprescindible.

Des de l’administració s’han dissenyat tres possibles alternatives per executar aquesta millora, de les quals només una contempla l’ampliació de la xarxa ja existent i en canvi, les altres dues impliquen la creació d’una duplicació de vies i per tant una altra agressió al territori que es pot evitar. Malauradament, des de la Diputació de Tarragona i, encara que no ho digui obertament, des de l’Ajuntament de la Selva del Camp, es mostren decidits a defensar la duplicació de la carretera, fet que suposaria l’afectació de 7ha de terreny d’un traçat que no respecta els límits de les finques i augmenta l’impacte mediambiental en un espai on, en menys de 5km2, ja comptem amb el camí vell d’Almoster, la carretera d’Almoster, la línia de ferrocarril Lleida-Reus i l’autovia C-14. Tot plegat, no té gaire sentit. Per això el veïnat de la Selva del Camp, entitats, plataformes en defensa del territori i persones a nivell individual ens hem organitzat per tal que es conegui que des de la Diputació també hi ha una proposta que minimitzaria l’impacte, i aquesta és l’opció que defensem.

Sincerament, ens hagués agradat molt que el govern de La Selva del Camp hagués iniciat un procés de participació veïnal per tractar aquest tema, sens dubte, seria  la millor formula de trobar una solució consensuada. No veig motius per no fer-ho de manera oberta i sincera. Benvinguda seria la proposta d’un referèndum, posant damunt la taula tota la informació és clar, com el que es va celebrar per escollir entre tots la bandera de nostre poble.

Justament aquesta setmana s’ha realitzat un ple extraordinari i el govern de La Selva ha dit que es manté neutral envers el projecte que es triï, i per això descarta posicionar-se a favor de l’opció que contempla l’ampliació de la carretera actual, al·legant que confien en la decisió dels tècnics de la Diputació. I tenen raó, la gestió de les carreteres, encara és cosa d’aquest organisme. Però qualsevol diria que el Vicepresident segon i el President de la Comissió Informativa d'Actuacions Integrals al Territori de la Diputació, àdhuc l’alcalde de la Selva del Camp són persones diferents, però tan vostès com jo sabem que no és així. Igual que sabem que allí sí que es va posicionar per l’alternativa que implica la duplicació de la carretera votant-hi a favor.

Ara encara hi som a temps, tenim temps de presentar al·legacions per defensar el projecte d’ampliació de la via actual fins al dia 26 d’aquest mes d’agost. Animem a tothom a participar-hi, perquè el territori és de totes i el llegat que deixem és la nostra responsabilitat. (Podeu contactar amb nosaltres a: ho.permetrem@gmail.com).

Guillem Puig Vallverdú es membre del col·lectiu Salvem el Camp.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. C. O.  22 d'Agost de 2016

Això és anar de futur polític!

He llegit tres cops el text i no he vist un pronunciament clar en cap sentit. El més lògic, a banda de donar una opinió, seria pronunciar-se a favor d'una opció. Malmetre més terreny agrícola no pot ser una resposta dreçada al futur. Potser hi ha avantatges econòmics particulars segons la solució? És necessari malmetre més terrenys i canviar els ecosistemes?