Divendres, 29 de Març de 2024

ViaCrucis 340

21 de Setembre de 2016, per Ferran Civit

Aquest hauria de ser el nom popular de la N340 i, com no, de la NII quan passa més amunt de Barcelona. Una via que ressegueix l’antiga Via Augusta i que fa uns 400 km, tants com morts ha tingut les darreres dècades. Cada punt quilomètric, involuntàriament, ha esdevingut un recordatori dels centenars de víctimes que ha deixat aquesta via des de mitjans del segle XX.
 
No hi ha setmana que aquesta via no tingui algun accident amb conseqüències més o menys nefastes. I no hi ha dia que no hi hagi cues i col·lapses que fan perdre el temps a molts ciutadans i, sobretot, la paciència. I, per què no dir-ho, li treuen drets i benestar al no tenir unes vies de qualitat accessibles i assequibles.
 
La N340 (i, per extensió, la NII i també la N240) haurien de ser vies de comunicació comarcal i, alguna vegada, intercomarcal. Per a fer més de 30 quilòmetres s’haurien de fer servir les vies d’alta capacitat paral·leles com l’AP7 i l’AP2. O sigui, per a connexió intercomarcal, nacional i internacional. Per anar d’Amposta a l’Aldea podria servir la N340, però per anar a l’Hospitalet l’autopista. El mateix per qui vol anar del Vendrell a l’Arboç, però després a Vilafranca del Penedès per l’altra via.
 
Amb l’alliberament dels peatges en aquestes vies, la circulació de camions i el gruix de cotxes es derivaria i alliberaria el trànsit de la N340, fent-la així més lliure, més segura i ràpida. I, alhora, no caldria fer noves vies paral·leles amb el que suposa d’ocupació del territori, despesa multimilionària de diners públics i espera de temps per a construir-les. Per a fer-nos una idea, en trams d’un quilòmetre d’amplada hi ha fins a 10 carrils, sí 10! 2 de la N340, 4 de la A7 i  4 de l’AP7. Això és un contrasentit i un insult als recursos públics que paguen la ciutadania. Si alliberem, l’AP7 i l’AP2, no cal construir res i automàticament millora el trànsit i la seguretat. I, com a màxim, construir un carril de reforç en algun lloc puntual, però res més. Així de senzill, ràpid i eficient.
 
El recorregut de la N340 i la NII és el mateix de la Via Augusta, però també del de la Via Catalana del 2013. Això ja és història, però el ViaCrucis de la N340 i la NII encara dura. Aquesta via ha de ser un ex viari principal de la nova República Catalana conjuntament amb el Corredor Ferroviari Mediterrani. Ha de ser la nova Via Catalana: més lliure, més segura, més ràpida. I que ens connecti amb eficiència amb Europa.
 
L’AP7 i l’AP2 estan més que amortitzades. Per a la seguretat i benestar de la ciutadania i l’eficiència del sector productiu, l’Estat hauria de passar aquestes infraestructures a la Generalitat conjuntament amb el sector ferroviari com a gest de bona voluntat i perquè té un deute històric multimillionari amb aquestes comarques. S’ha acabat això de tenir vies paral·leles gestionades per l’Estat de dues categories diferents, una de primera i una de segona. S’ha acabat això de tenir una autopista i un AVE hiperfinançats i una N340 i NII, així com les Rodalies de RENFE infrafinançades.
 
Toca acabar amb el ViaCrucis, comencem la Via Catalana: més lliure, més segura i més ràpida.
 
Ferran Civit és diputat de JXSí i president d’Esquerra-Camp de Tarragona.
 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. Carricondo  21 de Setembre de 2016

Per veure si reaccionen els polítics!

A banda de tallar les carretes i denunciar-ho amb tot tipus d'actuacions, no estaria gens malament fer un recull de noticies, esquel·les i escrits i enviarlos a tots els estaments implicats per veure si reaccionen. Jo m'hi apunto!