Dijous, 25 d'Abril de 2024

Pastor diu que l'intercanviador de Vila-seca permetrà els trens de mitja distància arribar a Tarragona

La ministra de Foment respon al senador Joan Sabaté que l'ample europeu al Corredor Mediterrani permetrà reduir el temps de viatge des de Tortosa en més de deu minuts

19 de Juny de 2013, per ACN
  • Ana Pastor

    ACN

"Estem fent el possible per millorar la mobilitat des de Tortosa i, gràcies a l'intercanviador, garantim que els trens de mitjana distància facin millor servei que els actuals i es podran seguir connectant, sobretot, amb Tortosa i amb Tarragona i Barcelona", ha assegurat davant la Cambra Alta la ministra. No només això: també ha avançat que aquest replantejament permetrà escurçar el temps de viatge "en més de deu minuts". Segons ha afegit, el tercer fil que s'habilitarà entre Vila-seca i Sant Vicenç de Calders, on s'ubicarà un altre intercanviador, permetrà també continuar connectant amb Barcelona per la línia de la costa.

En canvi, però, la ministra -que ha centrat bona part de la seva intervenció en recordar xifres d'inversions previstes- no ha fet cap referència a la situació del ramal entre Tortosa i l'Aldea, que es podria convertir en una via morta -obligant a fer un primer transbordament- un cop s'implanti l'ample europeu al tram de corredor entre Vandellòs i Castelló, segons preveu el govern espanyol per al 2015. El desplaçament dels serveis de mitja distància o regionals per aquesta nova via d'ample europeu, temen els usuaris, acabaria portant-los a l'estació de l'alta velocitat del Camp de Tarragona, a uns onze quilòmetres del centre de la ciutat -obligant-los a un segon transbordament amb autobús-.

La resposta no ha acabat de satisfer Sabaté, per qui la ministra "no ha concretat" i ha evidenciat que el govern espanyol "encara no té el tema resolt". El senador socialista s'ha congratulat d'haver aconseguit el compromís de "continuar dialogant" per trobar una solució a aquest problema.

"Discriminació" en Rodalies

El debat sobre el Corredor Mediterrani i les connexions ferroviàries a les Terres de l'Ebre arriba just l'endemà que Foment i la Generalitat signessin aquest dilluns el contracte de Rodalies fins 2015. La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre, que va posar el problema dels transbordaments del Corredor Mediterrani sobre la taula la setmana passada, ha lamentat que el territori hagi quedat "discriminat" del desplegament del servei de Rodalies que es preveu desplegar a les capitals provincials.

Reivindiquen un servei de rodalies que "uneixi internament les Terres de l'Ebre" i permeti "comunicacions dignes" amb la resta de la província a través de les línies d'Ulldecona-Tortosa-l'Ametlla de Mar, com la Pobla de Massaluca-Móra la Nova-Reus-Tarragona. "Aquesta és una competència de la Generalitat i és al govern de la nació a qui li demanem voluntat política i sensibilitat territorial perquè inclogui les comarques de l'Ebre en aquest nou contracte de Rodalies", sostenen.

En aquest sentit, recorden que el reconeixement de les Terres de l'Ebre en la descentralització de la Generalitat "de poc serveix si no ha de permetre'ns un tracte d'igual a igual amb altres demarcacions del país, en especial pel que fa a les comunicacions, una qüestió estratègica per al desenvolupament dels territoris". "El transport ferroviari i un servei públic de qualitat també són estructures d'estat", conclouen.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics