Dimarts, 23 d'Abril de 2024

Posicionament de la Cambra sobre la sortida de mercaderies per ferrocarril del Port de Tarragona

26 de Març de 2012, per Cambra de Comerç de Reus
  • Reunió entre Sanromà i Andreu en relació a la xarxa ferroviària

     

La Cambra de Comerç de Reus, conscient de la necessitat urgent del territori de la connexió ferroviària amb l’ample europeu, ha aprofundit en l’anàlisi de les dues opcions que es plantegen actualment. D’una banda la línia Reus-Roda, i de l’altra l’anomenat Tercer Fil. Sobre aquestes qüestions la corporació vol precisar el següent:

1.-L’aprofitament de la línia Reus-Roda sempre ha figurat en lloc preferent en les demandes de la corporació sobre la xarxa ferroviària de casa nostra. S’entén com la via natural i definitiva per poder donar sortida al transport de mercaderies i més tenint en compte el traçat del corredor del mediterrani i de la futura estació intermodal. Per tant l’actual plantejament del govern de l’Estat avala aquesta reivindicació històrica de la Cambra que sempre ha reclamat aquesta adequació.

2.-Ara bé, la Cambra -com a corporació de dret públic que vetlla pels interessos generals- també observa amb moltíssima preocupació la necessitat urgent del Port de Tarragona i el teixit empresarial del territori de trobar una sortida amb garanties pel transport de mercaderies. Hi ha en joc la competitivitat de les empreses del territori, i més tenint en compte que el Port de Barcelona ara mateix ja disposa d’aquesta connexió. És evident que en l’àmbit de les comunicacions ferroviàries el teixit empresarial del nostre territori necessita donar resposta a una gran mancança que es tradueix en pèrdua de competitivitat.

Davant d’aquestes circumstàncies la Cambra entén que ara mateix hi ha en joc la urgència de donar sortida a una necessitat peremptòria del Port de Tarragona i del territori de manera transitòria i que per tant en la planificació de les infraestructures s’hauria de ser extremadament rigorós i àgil. Si l’aposta -com així sembla- del govern central és l’adequació de la línia Reus-Roda, entenem que aquesta hauria de ser operativa en un termini màxim de cinc anys. Aquesta seria la periodització prudencial per evitar possibles fugues logístiques del Port de Tarragona.

Tot el que superi aquest termini, i avaluant l’efecte perniciós que pot tenir per l’activitat de la instal·lació portuària i del teixit empresarial del territori, faria molt recomanable executar una solució transitòria que en el temps mai es dilataria tant com és la del Tercer Fil, una infraestructura provisional en la què s’aprofitaria el traçat de línia de la Costa ja existent en la xarxa ferroviària.

Des de la Cambra, i considerant a més que la necessitat de rendibilitzar recursos mai ha d’entrar en conflicte amb l’entorn que determina la competitivitat d’una instal·lació amb tant de valor estratègic, considerem imprescindible que el govern central actuï amb rigor adoptant la fórmula que permeti adequar aquesta sortida de mercaderies en un temps raonable sense perjudici de la competitivitat del nostre Port. Per l’economia d’aquest territori és vital, gairebé determinant garantir unes condicions favorables per una instal·lació que és vital pel desenvolupament econòmic del territori.

(Comunicat elaborat per la Cambra arran la reunió mantinguda aquest dilluns entre el seu president, Isaac Sanromà, i el president del Port de Tarragona, Josep Andreu).

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics