Divendres, 19 d'Abril de 2024

Reus i Tarragona, connectades per 55 trens diaris a partir del 20 de març

El nou servei de rodalia connectarà la Costa Daurada, des de l'Arboç a Cambrils

10 de Març de 2014, per Joan Marc Salvat/ACN
  • Les rodalies del Camp de Tarragona seran una realitat a partir del 20 de març

    ACN

El sistema ferroviari del Camp de Tarragona rebrà un impuls important a partir del 20 de març, amb la implantació del servei de rodalies que connectarà Reus i Tarragona amb cinquanta-cinc freqüències diàries. Com a novetat, també hi haurà una nova línia entre l'Arboç i Cambrils, que té com a objectiu connectar tota la Costa Daurada, des del Baix Penedès al Baix Camp, passant pel Tarragonès. S'espera que el nou servei de rodalia del territori doni servei a vint mil usuaris diaris.

La ministra de Foment, Ana Pastor, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, han presentat, aquest dilluns a la tarda, a l'estació de trens de Reus, un sistema de rodalia fins ara inexistent al territori. Aquest nou servei s'integrarà en el sistema tarifari de l'Autoritat del Transport Metropolità de Tarragona.

Entre les principals novetats, de les cinquanta-cinc freqüències diàries que connectaran Reus i Tarragona, deu d'elles seran de nova creació. Segons ha manifestat la ministra de Foment, de moment s'han fixat uns horaris, però ha deixat la porta oberta a confeccionar-ne de nous d'acord amb les necessitats que vagin sorgint dels usuaris. Pastor ha posat de relleu l'entesa entre les tres parts –el govern central, Renfe i la Generalitat– a l'hora de satisfer una demanda històrica pel territori com és la connexió ferroviària. 

En la mateixa línia s'ha expressat el conseller Vila que ha parlat de les millores en el servei: "Això significarà un tren cada mitja hora, en hora punta". Un fet, ha afegit, que "comportarà un increment notable de la mobilitat i, en especial, per la millora del servei de l'Arboç-Tarragona-Cambrils".

Unificació tarifària, al juny

Segons s'ha conegut, malgrat que el servei ha d'entrar en funcionament la setmana entrant, la implantació del sistema tarifari integrat no arribarà fins al juny. El cost d'explotació del nou servei rondarà els tres milions d'euros anuals. El desplegament de la rodalies de Tarragona es coordinarà també amb la millora de les connexions amb el transport públic per carretera, i més concretament amb la xarxa d'autobusos d'altes prestacions exprés.cat de la Generalitat. En aquest sentit, durant aquest mes de març es posarà en servei el bus exprés entre el Vendrell i Tarragona. En una segona fase es millorarà el servei Tarragona-Reus i ja en una tercera es desenvoluparan els serveis exprés Tarragona-Salou-Cambrils, Tarragona-Valls, Salou-Reus i Tarragona-Vila-seca.

La principal característica de les línies de la xarxa exprés.cat, que quan s'acabi d'implantar a tot Catalunya estarà formada per 40 línies, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei.

Pastor anuncia millores entre Tortosa i Barcelona

El conseller de Territori ha situat el nou servei de rodalies de Tarragona com un exemple de la voluntat d'apostar pel transport públic i pel reequilibri i l'equitat territorial. "Era molt important fer aquest pas endavant en les rodalies, que s'havien vinculat històricament a l'àrea metropolitana de Barcelona", ha subratllat. A més, Vila ha explicat que en el futur s'abordaran les rodalies de Girona i també de les Terres de l'Ebre. En aquest sentit la ministra ha avançat que en els pròxims dies s'anunciaran "millores" en el servei entre Tortosa i Barcelona.

Pastor ha lloat també la bona sintonia i col·laboració entre les administracions. "Quan tots anem en el mateix tren arribem més lluny", ha etzibat. En aquest sentit, la ministra ha recordat la constitució d'un grup tècnic de treball entre Foment i la Generalitat per impulsar millores en la xarxa ferroviària. El conseller Santi Vila, per la seva banda, ha esmentat la inversió de 306 MEUR compromesa pels pròxims dos anys, dels quals més de 40 es destinaran a realitzar millores a les instal·lacions ferroviàries del Camp de Tarragona. 

Foment prioritza el Corredor del Mediterrani 

La ministra ha recordat també que el Corredor del Mediterrani és una de les apostes prioritàries del seu departament i, en concret, s'ha referit al desdoblament de l'actual tram de via única entre Vandellòs i Tarragona. Pastor també ha garantit que seguiran "treballant" en el tram de l'autovia A-27 que s'està realitzant entre el Morell i la variant de Valls, però ha evitat pronunciar-se sobre la resta. "No m'agrada prometre coses que no estan al pressupost", ha reiterat. 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (3)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Carles Balañá  12 de Març de 2014

ja veurem si ..

Espero que poguem fer-ne us tots els ciudatans, espero siguin trens i estacions accessibles per als usuaris/viatges que anem en cadira de rodes.

jaume  11 de Març de 2014

10 freqüències més que ara entre Reus i Tarragona ??

a la web de renfe demà 12/3 hi ha previstes 18 expedicions Reus-Tarragona i 19 en sentit invers, total 37 freqüències, i per arribar a les 55 noves freqüències publicades en falten 18 més, NO 10 més.
I comptant totes 24 hores a la freqüència màxima d'hora punta -cada 30 minuts- el màxim serien 48, no 55.
O les 55 expedicions ténen en cxompte altres trajectes, o són per a tota la Costa Daurada, o no s'han pres bé les notes, o continua la festa a l'hora de prometre perquè els números no cal que els quadrin mai ni a l'administració que els publicita ni sembla que tampoc a qui els recull i els difon.

Roger Tarradas  11 de Març de 2014

Rodalíes??

Rodalíes de Tarragona o suburbà Tarragona-Reus. Quan algú des de l'administració mirarà amb una mica de simpatia les lin´ñies ferroviaries que travessen el territori. Tarragona a Llelida i Tarragona a Flix, que també es Catalunya.