Cookie control
Dissabte, 24 d'Agost de 2019

Bargalló demana 'millors infraestructures i més professors' per als centres de Reus

09 de Gener de 2019, per Redacció
  • Bargalló, a l'Institut Baix Camp

    Institut Baix Camp

El conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, ha realitzat una visita aquest dimecres a l'Institut Baix Camp i l'escola Marià Fortuny de Reus, en què ha elogiat la tasca pedagògica "innovadora" de la capital del Baix Camp. Millors infraestructures i més professors especialitzats a les aules. Aquesta ha estat la seva reivindicació durant la visita a la ciutat. Cal recordar que aquest passat dilluns, Bargalló havia anunciat la convocatòria de 5.005 places d'oposició per a professors per part de la Generalitat, assumpte que no ha volgut abordar a l'acte per tal de no "desmerèixer-lo".

Les proves canviaran substancialment, ja que enguany les parts competencial i pràctica s'imposaran a la memorística. Amb l'objectiu de conèixer més d'aprop dos centres escolars de la ciutat, Bargalló ha visitat l'Institut Baix Camp i l'Escola Marià Fortuny. A la trobada, també han comparegut el delegat del govern a Tarragona, Òscar Peris; el director dels Serveis Territorials d'Educació a Tarragona, Jean-Marc Segarra; la regidora d'Ensenyament i Política Lingüística a l'Ajuntament de Reus, M. Dolors Sardà, la regidora de Salut, Noemí Llauradó; i la de Participació Ciutadana i Transparència, Montserrat Flores.

La jornada ha començat d'hora, a dos quarts de 9, amb la primera visita a l'Institut Baix Camp, des d'on la comitiva ha recorregut diferents aules de secundària i de cicles de formació professional. La ruta ha servit per comentar de forma distesa diversos assumptes i problemàtiques que se solen donar a l'aula cada dia. L'avenç de les tecnologies i la seva aplicació a les aules ha estat un tema destacat pel conseller Bargalló.

"Les pissarres digitals van irrompre a les aules com una eina innovadora, però ha resultat un element complementari, del qual potser no se'n treu tot el partit que s'havia promès al principi", ha dit el conseller.

Una formació professional que serveix d'exemple

El 'tour' per l'Institut Baix Camp ha inclòs una aula de primer d'ESO, on en aquell moment s'hi duia a terme l'assignatura de Naturals en anglès; una aula d'informàtica amb alumnes de grau superior d'Administració de Sistemes informàtics en la xarxa; una altra de grau superior de comerç; i una darrera de grau mitjà d'empresa simulada. En aquesta línia, tant Bargalló com el director del centre, Josep Lluís Queralt, han comentat l'alt índex de fidelitat del grau superior i que, fins i tot, "dóna exemple".

Malgrat tot, Bargalló ha incidit en què s'ha de seguir "lluitant per tal que hi hagi un assessorament personalitzat amb l'alumne del cicle mitjà, que és on hi ha força baixes i, a nivell europeu, ens en ressentim molt". Amb tot, Queralt ha afegit que "des dels centres educatius, creiem que s'han de fer moltes tutories amb l'estudiant, perquè molts van perduts i no saben quina especialitat és la que triaran en un futur".

Com a reivindicació en l'àmbit educatiu, Bargalló ha exposat que "ens agradaria tenir un pressupost per al 2019 que ens permeti una millor inversió en infraestructures, en un professorat i en tot el personal tècnic més especialitzat que necessita l'escola inclusiva. Les reclamacions dels directors són aquestes a nivell local, però també en l'àmbit general. Amb una pròrroga pressupostària tot plegat no ho podem aconseguir".

A partir de les 10, Bargalló s'ha traslladat a l'Escola Marià Fortuny on també ha fet un recorregut pel centre. Finalment, Bargalló ha visitat l'Ajuntament del municipi, on ha estat rebut per Pellicer i on la CUP li ha lliurat un informe sobre les "desigualtats" i la "segregació" existents en matèria d'educació a la ciutat. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges