Cookie control
Dilluns, 21 de Setembre de 2020

Bicicamp presenta al·legacions a l'ordenança de civisme

El col·lectiu es queixa del 'retard significatiu' del consistori en el compliment de la planificació de la mobilitat en bicicleta

21 de Gener de 2020, per Redacció/ M.B.
  • Imatge del carril bici a l'avinguda de Falset

    Reusdigital.cat

El col·lectiu Bicicamp ha presentat al·legacions a l'ordenança de civisme de Reus, segons ha fet saber a través de les xarxes socials. En aquest sentit, el grup ha fet constar que "anar en bici és una actitud de civisme i responsabilitat amb la ciutat i la ciutadania" i que, en conseqüència, es tracta d'una activitat que "no pot ser considerada incívica". El registre consta del passat dilluns, i és signat per la presidenta, Ester Àvila. El text, que es pot consultar al web de l'entitat, carrega contra l'Ajuntament pel "retard signifactiu" en el compliment de la planificació de la mobilitat en bicicleta. 

El document presentat per Bicicamp exposa una sèrie d'antecents, entre els quals la modificació (al ple del passat novembre de 2019) de l'ordenança, en l'article 34, relatiu a l'ús de bicicletes, patinets elèctrics i similars. El govern va tirar endavant la prohibició de circular-hi per la vorera o en espais destinats a l'ús dels vianants. 

"Triar bicicleta, patins o patinets com a mode de mobilitat respon a una conducta de compromís a la ciutadania que hi opta, a millorar la qualitat de la ciutat, tot promovent una mobilitat més sostenible i saludable, i contribuint a la millora de l'entorn urbà, la qualitat de l'aire i reduint la contaminació acústica", s'hi indica posteriorment, ja en les al·legacions. "Les conductes que pertorben la convivència ciutadana són aquelles que per la seva agressivitat o violència posen en risc la integritat i la seguretat de tots els usuaris de la via pública", es precisa a continuació. 

A banda, s'assenyala que mentre que els articles de l'ordenança prohibeixen la circulació de patins, monopatins i patinets per la vorera, el Reglament general de la circulació apunta que aquests usaris "no podran fer-los servir per la calçada excepte si es tracta de zones, vies o parts d'aquestes que els estiguin especialment destinades", i que "tan sols podran circular a pas de persona per la vorera o per carrers residencials degudament senyalitzades". Si l'ordenança "quedés aprovada en aquestes termes, patins, monopatins i patinets quedarien prohibits a la ciutat, ja que no es podria circular ni per la calçada ni per les voreres", alerten els integrants de Bicicamp. 

A banda, el col·lectiu adverteix del "perill" que suposa que en el text actual "s'obliga als nens a circular per la calçada", motiu qual es proposa que "bicicletes, monopatins, patins i patinets circulin per les zones que els siguin reservades". Si aquestes no són clarament marcades, s'afegeix, "i sempre que l'afluència de vianants ho permeti, podran circular per les àrees reservades" per a aquests, tot respectant la seva prioritat de pas. 

Finalment, Bicicamp carrega contra el consistori ja que "acumula un retard significatiu" en el compliment de la planificació de la mobilitat en bicicleta. "La manca de xarxa de carril bici i una velocitat de 50 quilòmetres per hora fa molt perillosa la circulació en bicicleta per calçada en carrers de dos carrills de circulació", es lamenta des del col·lectiu. Com a conclusió, Bicicamp proposa que la regulació dels diferents modes de mobilitat es faci "a través de la normativa existent, és a dir, l'ordenança de circulació". 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Ataulfo  21 de Gener de 2020

La ordenanza y sobre todo el art. 34...

Señores bicicamp, la ordenanza está muy bien definida, son ustedes los que no entienden ni respetan al ciudadano de a pié. Aún hay muchos por el centro de Reus que hacen uso de la bici, patinetes eléctricos que usan las aceras como les viene en gana. Eso porque no se sanciona, eso porque no hay guardia urbana para controlar los malos usos de esos usos.
Es verdad, que hay que fomentar el uso de las bicicletas, patinetes eléctricos, po el carril bici. Si no hay suficiente carril bici, que se proyecte, se valore y ejecute.
Pero las bicis por su carril, los peatones por las aceras, y el respeto para todos. Saludos

Reportatges