Dissabte, 20 d'Abril de 2024

Compravenda 2.0

Wallapop i Vibbo triomfen entre els adolescents de casa nostra

14 de Setembre de 2016, per Marc Busquets
  • Wallapop posa en contacte particulars interessats en la compravenda de tota mena d'articles usats

     

Mobles, roba, joies, discos i llibres i electrodomèstics, entre molts d’altres articles, són a la venda a Wallapop i a Vibbo, les eines més populars de compravenda a la xarxa en l'actualitat. En el cas de la primera aplicació, d'origen català, es va ampliar el seu capital a mitjans de 2015 per iniciar el seu desembarcament als Estats Units. A casa nostra ja està del tot implantada, en part perquè hi ha qui hi ven productes de col·leccionisme molt buscats i perquè també hi ha qui troba “alguna ganga”. És el cas de la reusenca Adriana, qui té per costum comprar-hi roba esportiva. “Faig una primera oferta i, si puc, intento que em rebaixin el preu”, explica. En tot cas, i segons els impulsors de l’eina, el context econòmic que vivim ha estat la millor empenta per a la seva proposta. “La clau és que han sabut traslladar el model dels classificats a la premsa al món virtual”, opina el responsable del bloc El espectador digital, Eduardo Archanco.

Els més joves, ‘heavy users’

“Anys enrere ens agradava estrenar-ho tot, però ara ja no som rics”, diu des Cambrils la usuària Julie. Com altres mares i caps de família, es troba havent de gestionar l’economia de casa amb menys recursos que abans. “He trobat coses gairebé noves que han pogut aprofitar els meus fills, com ara sabatilles, i n’estic molt contenta”, exposa. El cas és que l’intercanvi (una opció també permesa a Wallapop) o la compravenda no és res nou, òbviament, però des de 2008 l’auge dels llocs web primer i ara de les aplicacions que posen en contacte particulars per fer negoci s’han consolidat. “És fàcil de fer anar i mai he tingut cap problema”, assegura una altra usuària, la reusenca Irene.

Si bé és complex establir un perfil d’usuari, Wallapop sembla dissenyat més aviat per al públic jove. “No em fa res que les coses siguin de segona mà si estan ben tractades”, fa constar el jove cambrilenc Adrián, de 17 anys. Potser és per això que la tecnologia hi té un paper destacat, a l’aplicació. Els adolescents es deleixen per les novetats del sector, siguin mòbils, tauletes, portàtils o qualsevol altre ‘gadget’. De fet, una recerca per zona (funciona per geolocalització) ho evidencia. A prop de la plaça de Morlius, una usuària ven diversos telèfons i videoconsoles, com ara un Iphone 5 s per 160 euros “no negociables”, mentre que qui busqui un Samsung Galaxy S7 el trobarà a la zona del Carrefour per 350 euros. “En molt bon estat i amb la capsa original”, assegura l’anunciant.

Gat per llebre

No obstant això, n’hi ha d’altres més espavilats que volen anar més enllà de la transacció. La Laia és una vilanovina que es van registrar a l’aplicació per vendre-hi una 'Game boy'. El cas, però, és que de l'interès d'un noi per la consola es va passar "a preguntes, a si volia quedar, i fins i tot em va felicitar per l'Any Nou", recorda, fins que li va haver de parar els peus. "Vaig haver de dir-li que no m'havia posat a Wallapop per lligar", detalla. D’altra banda, també hi ha casos en què el pobre i refiat comprador s’adona que li han donat gat per llebre. “Sé de gent que ha comprat coses de gent de fora i quan ha rebut el paquet s’ha trobat que l’article estava trencat”, apunta el Roger des de Montbrió. “Per evitar-me mals rotllos jo només compro coses de gent que visqui a prop, i abans de quedar-me-les les reviso”, afegeix.

Sigui com sigui, Wallapop és líder al mercat com ho demostren els seus més de 30 milions d’usuaris arreu del món. Segons indiquen els seus responsables, i només a l’Estat, diàriament es tanquen més de 20.000 operacions entre particulars. Per tenir èxit, diuen, “cal ser sincer” quan s’anuncia un producte i “creatiu”. Si a més es busca quelcom ràpid i a prop de casa, que a més pot sortir més barat que no pas a la botiga, la crida de l’aplicació és llaminera. N’hi ha, fins i tot, que ho han convertit gairebé en una feina. “Venc i revenc coses que després poso a Wallapop. Hi ha mesos en què m’he tret 500 euros”, conclou l’abans esmentat Roger. En el cas de Vibbo, el web ha recollit el testimoni de Segundamano i disposa de més de 10 milions d'usuaris, el 63% dels quals hi accedeix des de dispositius mòbils.

"És evident que si cada cop usem més la tecnologia, la compravenda d'articles s'hagi traslladat a la xarxa", fa constar novament el blocaire Archanco en un dels seus articles. El cert és que tot sembla indicar que la societat demana a crits un canvi de paradigma i que potser per això ens estem acostumant a aprofitar i reciclar les coses d'altres i a allargar la vida útil dels artefactes que ens envolten, ja sigui a través de l'intercanvi o per la compravenda. Qui ho sap, doncs, si l'auge d'aquestes eines virtuals aconseguirà establir un nou model de consumista una mica més responsable.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics