Dimarts, 19 de Març de 2024

Crear, sumar i créixer

El col·lectiu Comerç solidari Reus manté l'activitat i engega nous projectes després del confinament

30 de Juny de 2020, per Marc Busquets
  • Una imatge d'algunes de les integrants de Comerç solidari Reus, a Instagram

    Comerç solidari Reus/ Instagram

Superada la fase més dura de l'estat d'alarma i del confinament, les entitats del teixit local van reprenent la seva activitat. Una d'aquestes, Comerç solidari Reus, té diverses cites anotades a l'agenda. De cara al proper divendres, dia 3 de juliol, comptarà amb una parada al mercat 'vintage' que tindrà lloc el The joint pub del camí de Riudoms (entre les 7 de la tarda i les 11 de la nit). S'hi podran adquirir diversos articles, entre els quals llibres, roba i complements, joguines i plantes. La recaptació, segons s'ha apuntat a la xarxa, es destinarà a l'escola Pompeu Fabra de la capital del Baix Camp, en el marc del projecte de comunitat sota el lema '#elpompeuenmarxa'. 

Activitats i campanyes

Aquest es va donar a conèixer el passat mes de maig, fruit d'una comissió entre l'AMPA i el centre, per ser al costat de les famílies en temps de pandèmia. De tot plegat n'ha sorgit la Xarxa suport Pompeus, en contacte amb l'alumnat i el seus respectius entorns, així com amb els seveis i les entitats municipals d'atenció social, per tal de copsar les seves necessitats durant l'etapa més dura de l'estat d'alarma i el confinament. 

En declaracions a Reusdigital.cat, Bénédicte Ronco ha indicat que va ser durant el confinament quan els components de Comerç solidari Reus van decidir fer quelcom que fos d'ajuda per als veïns "que s'ho estaven passant pitjor". Un cop van saber de la convocatòria del mercat 'vintage', van voler ser-hi per recaptar fons i aportar a la causa de l'escola. "Hi ha famílies que tenen problemes per sortir-se'n", ha raonat, motiu pel qual tot allò que venguin a la cita de divendres serà lliurat a la comunitat del col·legi. 

Trajectòria de compromís

Comerç solidari de Reus ha tornat de l'aturada forçosa pel coronavirus amb "noves idees" i "la necessitat de crear, sumar i créixer" per "un comerç més sostenible, solidari i creatiu", segons s'ha difòs a la xarxa. Al passat, cal subratllar que l'entitat va engegar iniciatives d'èxit, tals com la campanya 'Jardins al carrer, jardins per a tothom!', presentada als mitjans un any enrere, i concebuda per fer de Reus "una ciutat verda i amable". Els establiments que s'hi han sumant els han decorat amb plantes i petits horts, tots units amb el lema 'Sembrem per compartir amb tu'. 

La recollida de fons per als afectats per l'incendi de la Ribera d'Ebre del passat estiu, o la consolidació de la Festa lila (de la qual se n'han dut a terme dues edicions) són altres de les activitats impulsades des del grup. En l'última, per cert, es van recaptar 700 euros per a Hèlia dones, una entitat amb seu a Barcelona que presta acompanyament i suport a víctimes de violència masclista. En aquesta línia, cal destacar igualment la 'performance' 'Un violador en el teu camí', feta el marc del Dia internacional de les dones, al Mercadal, i a la qual van sumar-se desenes de persones. 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. Carricondo  30 de Juny de 2020

Què cal fer?

Per crear, sumar i créixer cal fer entendre al personal que no cal fer desplaçaments per comprar qualsevol cosa. Si es vol sumar les despeses de desplaçament, el temps, els problemes d'aparcament, les despeses de tornada i les possibles molèsties per problemes de funcionament o el fet que les instruccions estiguin en idiomes que no entenen, a més de possibles canvis del material i les dificultats per trobar els serveis tècnics, podem fer entendre que les facilitats no ho son!