Dijous, 07 de Desembre de 2017

D’autobusos, de trolebusos, de tartanes i d’avions

El ple tira endavant la renovació de la flota i l’aportació econòmica per la promoció de l’aeroport de Reus

01 de Desembre de 2017, per Isabel Martínez
  • Imatge del ple de l'Ajuntament de Reus d'aquest divendres

    Josep Gallofré

Amb el vot en contra de la CUP i C’s, l’Ajuntament de Reus ha aprovat la modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per destinar 2,7 milions d’euros ingressats via préstec a llarg termini a finançar la renovació de la flota de busos municipals. El debat d’aquest punt de l’ordre del dia ha estat un dels més animats d’un ple que s’ha caracteritzat en la part de gestió per un to sosegat i, a estones, ensopit. Una tranquil·litat que s’ha acabat quan el regidor Marc Arza (PDeCAT) ha retret a la CUP que aposti per un trolebús que substitueixi els vehicles de Reus Transport amb un cost aproximat d’uns 80 milions d’euros i que copiaria el model de Castelló. A banda de criticar aquesta aposta en matèria de mobilitat, Arza ha fet notar l’impacte que un trolebús podria tenir i ha ironitzat tot dient que“el que proposa la CUP seria com la tartana del tomb”. Després d’insinuar una manca de coherència entre el discurs polític i el personal del regidor cupaire, Xavier Angelargues, Arza ha aconseguit tirar endavant la proposta tot i que el regidor cupaire ha aprofitat l’al·lusió per prendre protagonisme en el debat i criticar la proposta de comprar els vehicles. Recollint el guant d’Arza sobre la tartana del tomb, Angelargues ha criticat la decisió que aquests animals es passegin per la ciutat durant la campanya de Nadal. “Si tanta gràcia els hi fa a vostès, tirin com aquests cavalls amunt i avall per la raval” ha replicat el cupaire.

Concretament l’acord aprovat pel ple permetrà adquirir 13 vehicles nous de Reus Transport, i el plec de condicions preveu diverses opcions: l’arrendament dels vehicles durant 10 anys, amb manteniment i cobertura de riscos inclosos; i la compra, també amb manteniment i cobertura de riscos durant 10 anys. Segons les ofertes presentades i les possibilitats de finançament, s’escollirà l’opció més adient. El pressupost de licitació del contracte, és de 8.408.344 euros en cas d’arrendament i de 7.426.584 euros en cas de compravenda.

Aportació econòmica a l'aeroport de Reus

Un altre dels acords importants de la sessió plenària ha estat l’aprovació del conveni per la promoció econòmica de l’aeroport de Reus en la qual el consistori se suma a les aportacions que també fan la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Tarragona, les Cambres i diferents ajuntaments del territori. Incorporat com a punt sobrevingut a l’ordre del dia, l’oposició ha criticat que un tema d’aquesta transcendència s’hagi debatut al ple sense passar per comissió prèviament. La signatura del conveni que ha comptat amb els vots de tots els grups excepte la CUP que hi ha votat en contra i l’abstenció del PP, representarà que el proper any el consistori destinarà 70.000 euros per aquesta qüestió, la meitat del que ha destinat el darrer any a causa del romanent econòmic que hi ha per aquest objecte. “L’aeroport ha superat de llarg el milió de passatgers enguany, han augmentat les línies aèries i el 2018 també serà un bon any” ha destacat Arza. En aquest cas, les crítiques més dures per la gestió del tema han vingut del cantó del PP que ha retret inacció a l’alcalde de Reus en relació al canvi de nom de l’aeroport de Reus a aeroport Antoni Gaudí que es va aprovar en un plenari a instàncies dels populars.

Amb l’objecte de desmentir l’argumentació del portaveu Sebastià Domènech, Carles Pellicer ha llegit una carta del Ministeri on s’afirmava que la modificació de la denominació ha de respondre a grans consensos i que el cost d’aquest canvi (cartelleria, rètols, etc...) pertocaria a l’administració proposant, en aquest cas el consistori de Reus.

També en matèria de mobilitat, el plenari ha aprovatel nou contracte programa entre el Consorci del Transport Públic  Camp de Tarragona, l’Autoritat Territorial de Mobilitat, l’ajuntament de Reus i Reus Transport per un valor de 200.000 euros anuals, dels quals Arza ha recordat que retornen al servei de Reus uns 120.000 euros. 

COMENTARIS (1)

Comentaris

Joan Anton Carricondo Oyonate  01 de Desembre de 2017

I busos més petits?

Com a usuari del transport públic tots els dies crec val la pena considerar certs canvis en tota la xarxa per donar millor servei, comoditat i un més ampli i satisfactori servei. Amb les dades que disposa Reus Transport es poden fer millores.