L'aposta de l'Ajuntament de Reus per la transformació digital ha donat un "impuls definitiu" a la relació de la ciutadania amb l'administració a través de canals telemàtics. El percentatge de tràmits telemàtics que rep l'Ajuntament s'ha estabilitzat en el 75% entre els mesos de juliol i setembre, amb uns 7.800 tràmits telemàtics mensuals.
La mitjana de tot l'any 2020 és del 67%. Les dades representen un increment respecte els darrers anys: 13% el 2018 i 24% el 2019. En xifres totals, el número de tràmits telemàtics s'ha multiplicat per 6 ens dos anys: el 2018 se'n van registrar 8.300; el 2019, 15.600; i entre els mesos de gener i setembre de 2020, 47.500.
La "consolidació" de la transformació digital de l'administració és possible "gràcies a projectes d'obertura cap a la ciutadania i foment de les relacions electròniques", apunta el consistori.
Nova càpsula informativa de l'Espai d'Aprenentatge Digital
El projecte de Transformació Digital de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals té oberta la línia d'accions Autonomia Digital Ciutadana, orientada a la cohesió social en l'àmbit de les noves tecnologies. Una de les accions és l'Espai d'Aprenentatge Digital, a través del qual, es promouen iniciatives de divulgació perquè la ciutadania pugui aprendre a relacionar-se amb normalitat amb l'administració electrònica.
Fruit d'aquest projecte, l'Ajuntament ha publicat al seu canal de Youtube una nova càpsula informativa per explicar a la ciutadania de manera entenedora com fer un tràmit telemàtic. El nou tutorial se suma als tres que actualment ja hi ha disponibles a la versió web de l'Espai d'Aprenentatge Digital dedicats a l'Idecat mòbil, la signatura remota i el tràmit telefònic.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics