Divendres, 29 de Març de 2024

El pla específic de la bicicleta preveu una inversió de 2 milions per configurar 'una xarxa cicable completa'

Les primeres actuacions uniran les estacions de ferrocarrils i autobusos amb els passejos, i el campus de la URV, respectivament

18 de Juny de 2018, per Marc Busquets
  • Imatge del carril bici a l'avinguda de Falset

    Reusdigital.cat

Un projecte de futur per a la mobilitat a Reus. D'aquesta manera s'ha referit el regidor del ram al consistori, Marc Arza, al pla específic de la bicicleta presentat aquest dilluns a la tarda en roda de premsa. La consultora INTRA ha realitzat un estudi que inclou diverses actuacions a termini amb l'objectiu d'aconseguir que "conductors i ciclistes puguin conviure" als carrers de la ciutat. Enguany es desenvoluparan tres accions concretes per uns 55.000 euros, i que passen per unir els passejos de Prim i Sunyer amb l'estació de tren, la d'autobusos amb el Mas Iglésias i el campus Bellissens de la URV i el reforç de la senyalització a les zones 30 (com ara el tomb de ravals). Arza s'ha felicitat per "la bona feina feta amb la resta de grups municipals i amb Bicicamp". Un cop enllestit el projecte, la capital del Baix Camp comptarà amb una anella de 56 quilòmetres de carrils bici, pels 20 existents actualment. 

Entre 12 i 18 mesos per completar les primeres accions

Arza ha exposat que el document presentat aquest dilluns té com a punt de partida el pla de mobilitat urbana. Aquest inclou diverses prioritats, entre les quals descongestionar de trànsit el nucli antic, així com l'augment de carrils bici o el foment del transport públic. El regidor ha manifestat que "Reus és una ciutat perfecta per fer-la a peu o en bicicleta" i ha detallat que el projecte busca que al futur es disposi "d'una xarxa cicable completa" en què els nous carrils s'uneixen als actuals. D'aquesta manera, i amb un pressupost de 54.309,50 euros i en un termini d'entre 12 i 18 mesos segons ha avançat, s'uniran les estacions de ferrocarrils i autobusos amb els passejos i el campus de la URV, respectivament. "El que busquem amb aquestes connexions és facilitar la intermodalitat del transport", ha assenyalat. La darrera de les actuacions de realització "immediata" és el reforç de la senyalització a les zones 30. "Els conductors s'han d'anar acostumant a viure amb les bicicletes", ha advertit. 

Posteriorment, encara pendents d'execució dues fases més. La primera millorarà les connexions entre nord i sud tot creant eixos de connexió amb l'Hospital, entre d'altres espais. La segona, "pacificar" els espais residencials de la perifèria i continuar el carril al polígon Agro-Reus. En aquest punt, Arza ha admès que la implantació de la via per a ciclistes a l'avinguda de Falset "va comportar certs problemes de trànsit" però que "gràcies a la feina de la Guàrdia Urbana es van fer modificacions que van solucionar-los". 

Un projecte d'uns 'dos mandats'

Tot plegat, ha matisat, anirà acompanyat de futures accions de sensibilització a la ciutadania, ja sigui a través dels centres educatius o en altres espais. Arza ha revelat a més que la inversió "des d'ara i fins que el projecte estigui del tot enllestit és de 2,2 milions, una quantitat relativament baixa si es té en compte tot el que es pot guanyar d'ara en endavant". En aquesta línia, el regidor del govern ha apuntat que per tal que tot el pla estigui desenvolupat faran falta ben bé dos mandats. "Mani qui mani, aquest és un projecte de tots els grups municipals i tirarà endavant", ha dit. Tot el projecte, un cop dut a terme, conformarà una xarxa de 56 quilòmetres de carrils bici a Reus

Arza ha admès que no es disposen de xifres d'usuaris habituals de bicicleta, si bé l'estudi fet per INTRA estima que el creixement d'aquests, amb dades comparatives amb l'any 2009, "és del 300%". "No tenim dades precises, però l'estimació feta ens permet establir que els usuaris de bicicleta són un 3% de la ciutadania", ha detallat finalment. El regidor ha conclòs la seva intervenció tot recordant les actuacions ja finalitzades per fomentar l'ús de la bicicleta a Reus. Els aparcaments, la senyalització de via preferent al tomb de ravals, la connexió amb el Tecnoparc o l'edició de 2.500 exemplars de la guia Bici Reus són algunes d'aquestes. Per ara, ha indicat Arza, no es contempla la implantació d'un sistema de bicicletes de lloguer o similar, com passa en altres ciutats. "El manteniment seria molt clar", ha exposat Arza. 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Pep  19 de Juny de 2018

fantastic

Esto seria fantástico si los ciclistas hicieran lo correcto, pero resulta que estamos hartos de ver como circulan por las aceras, no respetando los pasos de cebra, no respetando los semáforos en rojo, vamos un verdadero desastre u encima nos tenemos que gastar un dineral por el capricho de unos pocos, si les sobra el dinero que rebajen los impuestos

Enric  18 de Juny de 2018

Cullonut

Nem tirant cunfeti