Cookie control
Dijous, 09 de Juliol de 2020

El pla específic de la bicicleta a Reus, a concurs públic

L’adjudicatari del concurs treballarà conjuntament amb una comissió especial en la redacció del document

16 de Novembre de 2016, per Redacció
  • Ha sortit a concurs el contracte per a la redacció del pla per l'ús de la bicicleta

    Cedida

L’Ajuntament de Reus ha obert el concurs públic per adjudicat el contracte de servei per a la redacció del Pla específic de la bicicleta a Reus. L’adjudicatari del concurs treballarà conjuntament amb la comissió especial (en la que hi són representats tots els grups municipals) per a la redacció del document, l’eina que ha de permetre el desenvolupament de la bicicleta a la ciutat.

'A favor de la bicicleta'

Marc Arza, regidor d’Urbanisme, ha afirmat que "el pla ha de recollir el conjunt d’actuacions públiques en favor de la bicicleta com a mitjà de transport, les quals cal entendre, a més d’un benefici directe pels usuaris de la bicicleta, com un element clau per a l’organització de la mobilitat al conjunt de la ciutat". D’acord al pla, ha de contemplar el desenvolupament de diverses línies, tals com les infraestructures. D'aquesta manera, des del consistori s'ha apuntat que s'ha de definir la xarxa destinada per a bicicletes tant a nivell municipal com supramunicipal. Aquesta, segons fonts municipals, ha d’estar connectada amb els diferents punts generadors de mobilitat, els barris, els polígons i els espais agrícoles del voltant de Reus i municipis veïns.

La senyalització, i la unificació dels criteris constructius dels carrils bici en la planificació urbanística per establir criteris que garanteixin la mobilitat en bicicleta de forma segura, s'ha indicat des de l'Ajuntament, són altres aspectes a tenir en compte. En aquest sentit, el consistori ha exposat que "es proposa la màxima segregació dels tres tipus de mobilitat (a peu, en bicicleta i motoritzat) en funció de la tipologia i dimensions dels carrers". "Els carrils destinats a la circulació de bicicletes situats sobre les voreres haurien d’estar separats dels itineraris de vianants mitjançant mobiliari urbà que permeti delimitar cada zona com, per exemple, arbres, jardineres, bancs, fanals i papereres", han afegit posteriorment.

El contractista, a la comissió del pla

Pel que fa a la normativa, fonts municipals han exposat que cal redactar-ne una d'específica per la mobilitat en bicicleta "amb l’objectiu de normalitzar el seu ús i afavorir la convivència amb els altres modes de transport seguretat viària". Finalment, i ja que "el pla ha d’integrar aspectes de la mobilitat ciclista amb altes qüestions com ara la pacificació del trànsit, l’ensenyament i l’educació viària, serà necessari identificar les entitats i organitzacions d’usuaris que ha de participar activament en la redacció del pla", han conclòs.

El contractista, per la seva part, haurà de donar "suport tècnic i assistència" a la comissió del pla, haurà d'analitzar la situació actual i haurà de definir les estratègies a seguir per tal d’aconseguir un ús més segur i mes intens de la bicicleta a Reus.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics