Dimecres, 12 de Desembre de 2018

El PSC reclama el retorn dels educadors socials a les escoles de Reus

26 d'Octubre de 2017, per Redacció
  • Andreu Martín, en una imatge d'arxiu

    Reusdigital.cat

El PSC de Reus defensarà una moció al ple d’aquest dilluns perquè l’Ajuntament restableixi la presència permanent d'educadors socials a les escoles de la ciutat que els permeti conèixer problemàtiques, destacar riscos i fer prevenció. Els socialistes reclamen aquesta acció tal com s'havia fet durant 11 anys fins al curs 2015-16 i tenen el convenciment.

La intervenció dels educadors socials a les escoles de Reus es duia a terme en el marc del programa Atenció Integral als menors i les seves famílies. El curs 2016-2017 es va realitzar un canvi en el programa i les famílies van passar  a formar part d'un nou model d’Atenció i Organització dels Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Reus, basat en àmbits d’intervenció. Andreu Martín, portaveu socialista, considera que el fet que s’hagi deixat de tenir un contacte "periòdic, programat i permanent amb els equips docents dels diferents centres dificulta la tasca dels educadors alhora de conèixer les diferents problemàtiques i riscos que s’hi generen". 

Andreu Martín afegeix que en un moment en què la idea d’integrar plenament els educadors socials en l’educació formal "agafa més força que mai", el govern de la ciutat opta pel camí contrari, de manera que el professional és cridat quan el problema ja s’ha generat, per resoldre el que els docents o el centre no han pogut solucionar i fer d’apagafocs". Pel portaveu,  aquest no és un bon sistema davant de "realitats molt complexes, importants situacions de vulnerabilitat que cal controlar de ben a prop per poder prevenir els riscos que comporten".

Una segona moció del PSC insta a rebutjar les actituds i veus que, "de forma hostil , demagògica i falsa, posen en qüestió l’acció educativa i el model d’escola catalana". Aquesta insta al Ministeri d’Educació a la retirada dels seus requeriments sobre suposats “adoctrinaments ideològics” que havia sol·licitat a la Conselleria d’Ensenyament, "sense cap base fonamentada, motivats només per la situació política que viu el país". De la mateixa manera, demana a la Generalitat prendre "les mesures necessàries per mantenir la cohesió i convivència dins a les escoles".

Per Martín “són intolerables les darreres declaracions i afirmacions que qüestionen el model educatiu català i el seu sistema d’immersió lingüística per part de ministres del govern espanyol i altres representants polítics”. “El model català s’ha demostrat de qualitat” i, en aquest sentit, ha destacat els resultats els bons resultats obtinguts tant en l’adquisició de competències bàsiques com en els resultats de finals d’etapa i les proves d’accés a la universitat

 

COMENTARIS (0)

Reportatges