Dijous, 25 d'Abril de 2024

Els botiguers surten satisfets de la reunió amb Metrovacesa però veuen en el projecte una 'amenaça'

L'empresa assegura que s'han rebut més de 150 peticions d'informació sobre el centre comercial

19 de Novembre de 2014, per Enrique Canovaca
  • Reunió entre les entitats comercials de Reus i Metrovacesa

    Cedida

"La reunió ha estat positiva, però ha arribat molt tard per part del promotor", ha indicat el president de la Unió de Botiguers, Ernest Juncosa, qui creu que el projecte és "bonic i engrescador", però en aquests moments "és una amenaça per tot el sector. "És moment de dir que hem d'anar tots a una per treballar amb aquesta amenaça i convertir-la, a la llarga, en una virtud", ha explicat Juncosa. La intenció de Metrovacesa és fer territori i aprofitar-se de l'arribada de turistes a PortAventura, la Costa Daurada o el futur Barcelona World, un fet del qual també es podrien beneficiar els petits botiguers, "si aconseguim arrossegar els clients", comenten des de la Unió de Botiguers.

En la reunió celebrada aquest dimarts, l'empresa no va informar sobre preus per metre quadrat i va indicar que tenia un 85% de l'espai ja ocupat, una dada que contrasta amb la donada pel seu conseller delegat en la visita d'obres que es feia de forma paral·lela. En qualsevol cas, Juncosa pensa que serà difícil que un petit botiguer pugui instalar-s'hi al centre comercial, davant els preus que pugui establir la promotora "i la situació econòmica amb la nova llei d'arrendaments urbans". "Al seu moment es va posar el Pallol, amb uns paràmetres, i va arribar poc comerç de la ciutat", ha remarcat Juncosa, per advertir que l'obertura de Metrovacesa es farà d'aquí a un any, un període relativament curt.

Elogis de la Cambra a la Reunió

Des de la Cambra de Comerç valoren "molt positivament" la disposició mostrada per l'empresa a l'hora "d'establir un diàleg permanent" amb els agents comercials de la ciutat. "La corporació considera que aquest és el camí a seguir. Un camí que, per altra banda, dona resposta al que la Cambra havia demanat reiteradament durant els últims mesos. Per això s’ha de celebrar el compromís dels rectors de Metrovacesa de voler afavorir aquest clima d’entesa atenent la transcendència d’un projecte d’aquests característiques", indiquen des de la Cambra.

Metrovacesa mostra el seu compromís amb el projecte

A la reunió hi van assistir, per part de Metrovacesa, el director de l'Àrea de Patrimoni i Participades, Jesús Vicente Asenjo i el director de Centres Comercials, Victor Fernández, mentre que per part de IDEA, la consultra immobiliaria que s'encarrega de la comercialització, el seu director general, Juan Merino, i el responsable comercial, Enric Salesa. Segons Fernández, els darrers mesos, ha crescut considerablement el nom de sol·licitus rebudes per conèixer la disponibilitat de l'espai. Per la seva part, Merino ha certificat la singularitat del projecte i ha parlat de la mescla d'usos a l'espai per oferir una oferta "equilibrada" al consumidor.

Establir sinergies, segons l'Ajuntament

La reunió de la Taula de Comerç, presidida per la primera tinenta d’alcalde i presidenta de l’Agència Reus Promoció, Teresa Gomis, s’ha celebrat al palau municipal amb la presència de representants de les entitats comercials de la ciutat: la Unió de Botiguers de Reus, el Tomb de Reus, El Pallol, l’Eix Comercial dels passejos, el Mercat Central, el Mercat del Carrilet, els Marxants de Reus i la Cambra de Comerç de Reus. Per part de Metrovacesa, hi han assistit els responsables de les àrees de patrimoni i de comercialització.

Teresa Gomis, presidenta de l’Agència Reus Promoció, ha afegit: "El comerç tradicional i Metrovacesa han d’interelacionar-se. Metrovacesa ha d’obrir les portes al comerç local i implicar-se en la promoció conjunta de tot el comerç de Reus. I el comerç tradicional ha de trobar el seu espai al centre comercial i obrir-se a la promoció del comerç de Reus en el seu conjunt, sigui quina sigui la seva tipologia. Estic convençuda que entre tots serem capaços d’establir sinèrgies i mecanismes de promoció conjunta del comerç de Reus com a comerç de proximitat, amable, de qualitat i implicat amb la ciutat".

Escolta l'entrevista a Ernest Juncosa de LANOVA Ràdio:

Etiquetes: 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics