Dijous, 25 d'Abril de 2024

Els horaris frenen els usuaris a les Rodalies de Reus i Tarragona

La plataforma en defensa del transport públic Pdf.Camp prepara una proposta de racionalització del servei per atreure més viatgers

02 de Febrer de 2015, per El Punt Avui/ Azahara Palomares
  • Imatge del viatge inaugural del servei de Rodalies del Camp de Tarragona la primavera passada

    ACN

Després d'anys reclamant-les, les dues línies del servei de rodalia del Camp de Tarragona no acaben d'arrencar. La plataforma Pdf.Camp, dedicada a la defensa del transport públic i ferroviari, constata que molts combois de les dues línies en servei van pràcticament buits i, en part, consideren que la culpa la tenen els horaris fixats per aquest serveis.

"Ens trobem que el primer comboi que surt en hora punta, sí que atreu usuaris, però després hi ha un altre tren en el mateix recorregut molt seguit en què pot ser que tan sols viatgin dues persones", es lamenta Carlos Montejano, portaveu de la plataforma. Aquesta situació és evident, per exemple, en la línia RT2, que enllaça la població de l'Arboç (Baix Penedès) amb la de l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp), proporcionant la connexió entre la línia de ferrocarril que passa per l'interior del Baix Penedès amb la de la costa del Camp de Tarragona. En aquest servei, pràcticament tots els combois de Rodalies van seguits pocs minuts després per un regional que fa parcialment el mateix recorregut.

Per tal de reparar aquesta situació i potenciar el servei de rodalia, la plataforma Pdf.Camp es planteja per a aquest primer trimestre de l'any elaborar en assemblea una proposta de racionalització d'horaris. “Potser cal renunciar a algun comboi, però, a canvi, fer una organització racional que tingui en compte els hàbits de la gent i la interconnexió amb altres línies”, detalla Montejano. La plataforma també aposta perquè la principal estació per a intercanvis entre serveis ferrovaris sigui la de Tarragona i no la de Sant Vicenç de Calders, al Vendrell, on conflueixen dues línies de Rodalies de Barcelona.

Les Rodalies del Camp de Tarragona es van posar en marxa el mes de març passat i van atreure 17.200 usuaris el primer mes. El Departament de Territori, però, ha declinat oferir dades actualitzades de viatgers ni valorar la proposta de millores de Pdf.Camp.

La línia de Reus, poc atractiva

L'altre servei en marxa a la primera fase de les Rodalies del Camp de Tarragona és la línia entre Tarragona i Reus, que està tenint encara menys èxit entre els usuaris. "Té el gran handicap que tant l'estació de Tarragona com la de Reus no són al centre i plantegen dificultats si vols aparcar-hi a prop, així que la gent opta per fer el desplaçament en cotxe", diu Montejano. En aquest sentit, la plataforma insisteix en la històrica reivindicació de creació d'un abaixador ferroviari a Bellissens, a Reus, on donaria servei a la URV i a l'hospital Sant Joan de Reus. "És l'única forma amb què resultaria atractiva aquesta línia", assegura el portaveu de Pdf.Camp.

La implantació de les Rodalies del Camp de Tarragona encara té pendent, en una segona fase, oferir també servei fins a Valls. A més, els municipis de la línia de costa del Baix Penedès han reivindicat els darrers mesos ser inclosos també en la RT2, mentre que les Terres de l'Ebre reivindiquen des de la seva posada en marxa que s'incloguin també les localitats costaneres en aquest servei de transport.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Joan  02 de Febrer de 2015

S'ha de treballar en la línia d'autobusos

Feu el favor de posar ordre a les línies d'autobús públic. A Barcelona tenen els Exprés.cat connectant des del Vallès fins a Barcelona i aquí amb prou feines es pot anar dos pobles més enllà.